نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآژند, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorفرازنده پور, فائزهfa_IR
dc.date.accessioned1404-03-11T05:08:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-06-01T05:08:58Z
dc.date.available1404-03-11T05:08:58Zfa_IR
dc.date.available2025-06-01T05:08:58Z
dc.date.issued2022-04-21en_US
dc.date.issued1401-02-01fa_IR
dc.date.submitted2022-06-06en_US
dc.date.submitted1401-03-16fa_IR
dc.identifier.citationآژند, اعظم, فرازنده پور, فائزه. (1401). توصیف و تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر زبان‌شناسی. مطالعات آموزش زبان فارسی, 8(14), 67-87.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_7109.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166449
dc.description.abstractبا گسترش ویروس کرونا در تمام نقاط کشور و اجتناب از تجمع افراد در مکان‌های شلوغ، مدارس به عنوان اولین مکان‌ها پیشگام این امر شدند که از تجمع افراد جلوگیری کنند. آموزش از راه دور در فضای مجازی توسط معلمان و با هماهنگی مدارس، دانش‌آموزان را از حضور فیزیکی در مدارس بی‌نیاز کرد. وزارت آموزش و پرورش نوعی سیستم آموزشی را برای دانش‌آموزان طراحی کرد. این سیستم «شاد» نام دارد که مخفف «شبکه آموزشی دانش‌آموز» است و یک نرم‌افزار کاربردی می‌باشد. این پژوهش به لحاظ ماهیت از نوع پژوهش‌های توصیفی است که به روش کیفی به تحلیل داده‌ها می‌پردازد و ضمن آسیب‌شناسی آن، راهکارهای مناسب برای ارتقاء کیفیت آموزشی این شبکه ارائه می‌دهد. هدف از این پژوهش، تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر اصول زبان‌شناختی و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقاء کیفیت آموزشی این شبکه است. در این پژوهش تعداد 100 جمله از سه مقطع ابتدایی، دورۀ اول و دورۀ دوم متوسطه براساس چارچوب نظری الگوهای غیرمعیار زبانی ذوالفقاری (1385) در سه حوزه فنی، زبانی و بلاغی بررسی شده است. نتیجه پژوهش نشان می‌دهد که بیشترین الگوهای غیرمعیار در حوزه فنی مربوط به املای نادرست به میزان (30%)، در حوزه زبانی مربوط به اسم به صورت استفاده بسیار زیاد از واژه‌های قرضی به میزان (20 %) و مربوط به فعل در شکل ناهماهنگی نهاد و فعل به میزان (15%) و در حوزه بلاغی مربوط به جابه‌جایی ارکان جمله به مقدار (19%) است. این نتایج نشان می‌دهد که خطاها به دلیل بی‌اطلاعی دانش‌آموزان نسبت به زبان فارسی و نقص سخت‌افزاری یا لغزش و خطای دست یا انگشت رخ می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent717
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectفضای مجازیfa_IR
dc.subjectنرم‌افزار کاربردی شادfa_IR
dc.subjectالگوهای غیرمعیار زبان فارسیfa_IR
dc.subjectقرض‌گیری زبانیfa_IR
dc.titleتوصیف و تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر زبان‌شناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری زبان‌شناسی همگانی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تخصصی زبان انگلیسی و زبان‌شناسی همگانی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue14
dc.citation.spage67
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد