• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی آموزشی
    • دوره 12, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی آموزشی
    • دوره 12, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و آسیب شناسی وضعیت مولفه‏ های نظام فن شناسی آموزشی در دانشگاه ایلام با تاکید بر برنامه‏ ریزی آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    صیدمرادی, اکبربرادران, مسعودآرایش, محمد باقر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    500.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف این تحقیق، آسیب‌شناسی نظام فن‌شناسی آموزشی در دانشگاه ایلام می‌باشد. دانشگاه ایلام با داشتن 7561 دانشجو در 83 رشته مختلف می‌بایست از نظام فن‌شناسی روز استفاده نماید، تا فارغ‌التحصیلان توانمند تربیت نماید. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی، از نظر ماهیت کیفی، و به لحاظ روش گردآوری داد ها از نوع تحلیل مضمون و دارای رویکرد استقرایی است. تحلیل داده ها با روش تحلیل محتوا در در سه مرحله کدگذاری تا حصول به مضامین پایه، سازمان‌دهنده و فراگیر انجام شد. میزان اعتبار یافته‌ها به کمک ضریب توافق درون موضوعی تأیید گردید.یافته‌ها: یافته‌های به دست آمده بیانگر آن است که پنج مضمون سازمان دهنده شامل آسیب‌شناسی ساختاری، آسیب‌شناسی آموزشی توانمندساز، آسیب-شناسی مدیریت آموزشی مبتنی بر فن‌شناسی، آسیب‌شناسی فرهنگی- روانی و آسیب‌شناسی محیط کلان مدیریتی از مجموع 33 مضمون پایه‌ای برای بیان الگوی آسیب‌شناسی فن‌شناسی آموزشی در ابعاد (نیازسنجی آموزشی، طراحی و برنامه ریزی آموزشی، اجرا و ارزشیابی) مناسب بوده نتیجه‌گیری و پیشنهادات: بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش، در راستای آسیب‌شناسی فن‌شناسی آموزشی در دانشگاه ایلام، آسیب‌شناسی آموزشی توانمندساز، دارای بیشترین اهمیت و آسیب شناسی محیط کلان مدیریتی دارای کمترین اهمیت بوده است. نوآوری و اصالت: بررسی همه جانبه و برگزیدن رهیافتی کلی نگر در این تحقیق، رویکردی نو به شمار می‌رود. زیرا در تمام پژوهش‌های پیشین بیشتر سخت افزارها و رسانه‌های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما در پژوهش حاضر علاوه بر موارد فوق بحث طراحی، اجرا و ارزشیابی مد نظر قرار گرفت
    کلید واژگان
    فن شناسی آموزشی
    دانشگاه ایلام
    آسیب شناسی
    تحلیل مضمون
    برنامه ریزی آموزشی
    مطالعات تطبیقی در حیطه برنامه ریزی آموزشی

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2024-02-20
    1402-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    سازمان پدید آورنده
    دبیر آموزش وپرورش
    دانشیار
    استاد

    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/eps.2024.27153.2261
    https://eps.journals.umz.ac.ir/article_5048.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1162619

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تبیین نابرابری‌های آموزشی و ارائۀ مدل توسعۀ آموزشی به منظور آمایش و نیل به عدالت آموزشی مورد شناسی: مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی 

      سامری, مریم؛ حسنی, دکتر محمد؛ سیدعباس زاده, دکتر میر محمد؛ موسوی, دکتر میرنجف (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2015-03-21)
      پژوهش حاضر با هدف تبیین نابرابری‌های آموزشی مناطق 24 گانۀ آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی با استفاده از تحلیل شاخص‌های آموزشی انجام گرفته است. تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی است و جامعۀ آماری، مناطق 24 گانۀ آموزش‌وپرورش استان ...

    • تعیین رابطه بین پویایی آموزشی و برند آموزشی با اعتماد آموزشی ادراک شده (مطالعه موردی؛ دیدگاه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات) 

      شفیع پور مطلق, فرهاد؛ شفیع پور مطلق, فرهاد؛ موسیوند, مریم؛ موسیوند, مریم (دانشگاه آزاد اسلامی, 2018-05-22)
      هدف تحقیق حاضر،  تعیین رابطه بین  پویایی آموزشی و برند آموزشی  با اعتماد آموزشی بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این تحقیق،  مشتمل برتمامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات در سال تحصیلی ...

    • شناسایی ابعاد ومولفه های نابرابری های آموزشی ار دیدگاه مدیران آموزشی ودانش آموزان مناطق آموزشی شهر مشهد به منظور ارائه مدل مدیریتی مطلوب 

      رأفتی, رضا؛ شهرکی پور, حسن؛ ناظم, فتاح (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2018-08-23)
      پژوهش حاضر ، به شناسایی ابعاد ومولفه های نابرابری های آموزشی ار دیدگاه مدیران آموزشی ودانش آموزان مناطق آموزشی شهر مشهد به منظور ارائه مدل مدیریتی مطلوب انجام گرفت که از نوع توصیفی – تحلیلی وجامعه آماری ،205336نفر دانش ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب