نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلیاقت دار, جوادfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorحشمتی فر, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T07:59:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T07:59:48Z
dc.date.available1404-02-11T07:59:47Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T07:59:48Z
dc.date.issued2024-10-22en_US
dc.date.issued1403-08-01fa_IR
dc.date.submitted2024-04-20en_US
dc.date.submitted1403-02-01fa_IR
dc.identifier.citationلیاقت دار, جواد, شفیعی, نسرین, حشمتی فر, لیلا. (1403). تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی دوره دوم ابتدایی. مطالعات برنامه درسی, 19(74), 259-290. doi: 10.22034/jcs.2024.409460.2125fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.409460.2125
dc.identifier.urihttps://www.jcsicsa.ir/article_199825.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161907
dc.description.abstractهدف مقاله حاضر، تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی بود. پژوهش با رویکرد کیفی و به روش داده‌بنیاد انجام شد. داده‌ها در دو بخش شامل مرور سیستماتیک اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. در بخش اول از طریق تهیه چک لیست اسناد و مدارک، 84 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در بخش دوم داده‌ها از طریق 15 مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. نتایج نشان داد الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی در مولفه هدف بر آموزش مفاهیم و آموزش کاربردی ریاضی با رویکردی کارآفرینانه، پرورش دانش‌آموزان خلاق و نوآور و چند بعدی، در مولفه محتوا بر ویژگی‌های ظاهری، ویژگی‌های محتوای کارآفرینانه، در مولفه روش‌های تدریس بر پیش نیازهای استفاده از رویکرد کارآفرینی، روشهای تلفیق ریاضی با کارآفرینی و در مولفه روش‌های ارزشیابی بر ارزیابی انعطاف‌پذیر و چندجانبه تاکید دارد. تدوین الگوی آموزش کارآفرینی در درس ریاضی می‌تواند بستر تحقق پیامدهای آموزشی را تسهیل سازد.fa_IR
dc.format.extent571
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.409460.2125
dc.subjectآموزش کارآفرینیfa_IR
dc.subjectآموزش ریاضیfa_IR
dc.subjectدوره دوم ابتداییfa_IR
dc.subjectآموزش ریاضیfa_IR
dc.titleتدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی دوره دوم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعلوم تربیتی- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue74
dc.citation.spage259
dc.citation.epage290
nlai.contributor.orcid0000-0002-5548-2065
nlai.contributor.orcid0000-0002-4479-9745


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد