تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی دوره دوم ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
لیاقت دار, جوادشفیعی, نسرینحشمتی فر, لیلا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله حاضر، تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی بود. پژوهش با رویکرد کیفی و به روش دادهبنیاد انجام شد. دادهها در دو بخش شامل مرور سیستماتیک اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. در بخش اول از طریق تهیه چک لیست اسناد و مدارک، 84 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در بخش دوم دادهها از طریق 15 مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. نتایج نشان داد الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی در مولفه هدف بر آموزش مفاهیم و آموزش کاربردی ریاضی با رویکردی کارآفرینانه، پرورش دانشآموزان خلاق و نوآور و چند بعدی، در مولفه محتوا بر ویژگیهای ظاهری، ویژگیهای محتوای کارآفرینانه، در مولفه روشهای تدریس بر پیش نیازهای استفاده از رویکرد کارآفرینی، روشهای تلفیق ریاضی با کارآفرینی و در مولفه روشهای ارزشیابی بر ارزیابی انعطافپذیر و چندجانبه تاکید دارد. تدوین الگوی آموزش کارآفرینی در درس ریاضی میتواند بستر تحقق پیامدهای آموزشی را تسهیل سازد.
کلید واژگان
آموزش کارآفرینیآموزش ریاضی
دوره دوم ابتدایی
آموزش ریاضی
شماره نشریه
74تاریخ نشر
2024-10-221403-08-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهاندانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
علوم تربیتی- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه اصفهان



