• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 19, شماره 74
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 19, شماره 74
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی دوره دوم ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    لیاقت دار, جوادشفیعی, نسرینحشمتی فر, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    571.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مقاله حاضر، تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی بود. پژوهش با رویکرد کیفی و به روش داده‌بنیاد انجام شد. داده‌ها در دو بخش شامل مرور سیستماتیک اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. در بخش اول از طریق تهیه چک لیست اسناد و مدارک، 84 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در بخش دوم داده‌ها از طریق 15 مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. نتایج نشان داد الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی در مولفه هدف بر آموزش مفاهیم و آموزش کاربردی ریاضی با رویکردی کارآفرینانه، پرورش دانش‌آموزان خلاق و نوآور و چند بعدی، در مولفه محتوا بر ویژگی‌های ظاهری، ویژگی‌های محتوای کارآفرینانه، در مولفه روش‌های تدریس بر پیش نیازهای استفاده از رویکرد کارآفرینی، روشهای تلفیق ریاضی با کارآفرینی و در مولفه روش‌های ارزشیابی بر ارزیابی انعطاف‌پذیر و چندجانبه تاکید دارد. تدوین الگوی آموزش کارآفرینی در درس ریاضی می‌تواند بستر تحقق پیامدهای آموزشی را تسهیل سازد.
    کلید واژگان
    آموزش کارآفرینی
    آموزش ریاضی
    دوره دوم ابتدایی
    آموزش ریاضی

    شماره نشریه
    74
    تاریخ نشر
    2024-10-22
    1403-08-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    علوم تربیتی- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه اصفهان

    شاپا
    1735-4986
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.409460.2125
    https://www.jcsicsa.ir/article_199825.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161907

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب