مرور دوره 19, شماره 74 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اثربخشی کاربرد داشبوردهای واکاوی یادگیری در محیطهای یادگیری الکترونیکی همزمان بر ارتقای درگیری دانشجویان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف این مطالعه، بررسی اثربخشی کاربرد داشبورد واکاوی یادگیری در محیطهای یادگیری الکترونیکی همزمان بر افزایش درگیری دانشجویان در دوره روش تدریس بود. به این منظور، از روش شبهآزمایشی تک گروهی با پیشآزمون و پسآزمون استفاده ...
-
آینده آموزش سایه در ایران: فرصت ها و چالش ها برای نظام تعلیم و تربیت رسمی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)این پژوهش با هدف شناسایی فرصتها وچالشهای آموزش سایه برای نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور ایران برمبنای تجارب زیسته معلمان، با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد. مشارکتکنندگان در این مطالعه، معلمان دوره ابتدایی ومتوسطه ...
-
تبیین مفهوم برنامه درسی خانواده محور
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)یکی از راهبردهای مطلوب برای تحقق اهداف نظامهای تعلیم و تربیت، مشارکت بین خانه و مدرسه است. زمینهساز این مشارکت، میتواند برنامه درسی خانوادهمحور و تکوین و تعالی پیوسته هویت دانشآموزان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی ...
-
تحلیل اکتشافی- ساختاری نارساییهای تدوین برنامههای درسی آموزش زبان دوم بر اساس معیارهای پساروش: ارائه راهبرد مطلوب
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)تغییرات پارادایمی و نظری در ابعاد گوناگون آموزش زبان دوم از رفع کامل نارساییهای رویکردهای سنتی آموزش عاجز مانده و حتی در برخی موارد مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است. در این میان، تهیه، تدوین و اجرای برنامه درسی به عنوان ...
-
تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی دوره دوم ابتدایی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف مقاله حاضر، تدوین الگوی آموزش کارآفرینی مبتنی بر درس ریاضی بود. پژوهش با رویکرد کیفی و به روش دادهبنیاد انجام شد. دادهها در دو بخش شامل مرور سیستماتیک اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. در بخش اول ...
-
طراحی الگوی حمایت حرفه ای از نومعلمان؛ نظریه ای داده بنیاد
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی حمایت حرفهای از نومعلمان در بدو خدمت میباشد. این پژوهش کیفی با استفاده ازنظریه دادهبنیاد(رهیافت نظاممند)، به شناسایی الگوی مفهومی حاصل از تحلیل مصاحبههای نیمه ساختار یافته پرداخته است. با ...
-
طراحی و اعتبار سنجی چارچوب پیشنهادی برنامه درسی دوره اول ابتدایی در مدارس عشایری
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف پژوهش ح طراحی و اعتبار سنجی چارچوب پیشنهادی برنامه درسی دوره اول ابتدایی در مدارس عشایری بود. روش پژوهش، تحلیل اسنادی کیفی است. جامعه پژوهشی، شامل تمامی متون مرتبط میشد که تعداد 234 سند شناسایی، و در نهایت 57 متن ...
-
مقایسه اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری اکتشافی با تدریس عملکردی بر علاقه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری اکتشافی با روش تدریس عملکردی بر علاقه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه یازدهم در درس روانشناسی انجام شد. پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه های ...
-
واکاوی ابعاد، عوامل، پیامدها و روش های مقابله با پدیدۀ انزوای معلمی: یک مطالعۀ فراترکیب
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد، عوامل، پیامدها و راهکارهای مقابله با انزوای معلمی در مطالعات جهانی بوده است. رویکرد تحقیق، کیفی و راهبرد آن فراترکیب است. برای جمع آوری داده ها از روش هفت مرحله ای سندلوفسکی و باروسو استفاده ...
-
وضعیت جاری آموزشوپرورش در جهت پرورش شایستگیهای فراگیران دوره ابتدایی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت جاری آموزشوپرورش در جهت پرورش شایستگیهای فراگیران دوره ابتدایی بود. به این منظور از روش داده بنیاد و رویکرد اشتراوس و کوربین (2006) استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، معلمان و ...



