نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرخی پور, سجادfa_IR
dc.contributor.authorپروین, نورالدینfa_IR
dc.contributor.authorخسروانی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T07:59:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T07:59:42Z
dc.date.available1404-02-11T07:59:42Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T07:59:42Z
dc.date.issued2024-10-22en_US
dc.date.issued1403-08-01fa_IR
dc.date.submitted2024-04-28en_US
dc.date.submitted1403-02-09fa_IR
dc.identifier.citationفرخی پور, سجاد, پروین, نورالدین, خسروانی, محبوبه. (1403). تحلیل اکتشافی- ساختاری نارسایی‌های تدوین برنامه‌های درسی آموزش زبان دوم بر اساس معیارهای پساروش: ارائه راهبرد مطلوب. مطالعات برنامه درسی, 19(74), 187-212. doi: 10.22034/jcs.2024.454620.2256fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.454620.2256
dc.identifier.urihttps://www.jcsicsa.ir/article_207989.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161904
dc.description.abstractتغییرات پارادایمی و نظری در ابعاد گوناگون آموزش زبان دوم از رفع کامل نارسایی‌های رویکردهای سنتی آموزش عاجز مانده و حتی در برخی موارد مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است. در این میان، تهیه، تدوین و اجرای برنامه درسی به عنوان شاکله و چارچوب آموزش، از این کاستی‌ها مستثنا نبوده است. در دو دهه گذشته اصولی تحت پساروش در آموزش زبان مطرح شده است که ظرفیت رفع نقایص پیشین را دارد. بر همین اساس، تحقیق حاضر با استخدام مبانی نظری پساروش و اتخاذ رویکردی تلفیقی، ضمن کشف پدیدارشناختی و اعتباربخشی عاملی تعقیبی نارسایی‌های تدوین برنامه درسی آموزش زبان در کشور، از خروجی آن برای تحلیل ساختاری و ارائه راهبرد مدیریت آموزشی مطلوب در ماتریس اثرات متقاطع و متوازن، استفاده کرده است. نتایج نشان داد که مطابق ارزش ایگن نارسایی‌ها در سه محور فرایندی، دانشی-معرفتی و رویکردی-سیاستی مشهود است ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اتخاذ نگاه خطی و محصول محور به آموزش، ناروایی پسینی، محتوای تجویزی-قالبی اشاره کرد .fa_IR
dc.format.extent581
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.454620.2256
dc.subjectآموزش زبانfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectپساروشfa_IR
dc.subjectتحلیل تعقیبیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان انگلیسیfa_IR
dc.titleتحلیل اکتشافی- ساختاری نارسایی‌های تدوین برنامه‌های درسی آموزش زبان دوم بر اساس معیارهای پساروش: ارائه راهبرد مطلوبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان و ادبیات، دانشگاه علوم اسلامی شهید محلاتی قمfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان و ادبیات، دانشگاع علوم اسلامی شهید محلاتی قمfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اموزش زبان انگلیسی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue74
dc.citation.spage187
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد