نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, مهساfa_IR
dc.contributor.authorحقیقی کفاش, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorخلیل نژاد, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorخاشعی ورنامخواستی, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T07:01:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T07:01:13Z
dc.date.available1404-02-11T07:01:11Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T07:01:13Z
dc.date.issued2025-02-19en_US
dc.date.issued1403-12-01fa_IR
dc.date.submitted2024-07-10en_US
dc.date.submitted1403-04-20fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, مهسا, حقیقی کفاش, مهدی, خلیل نژاد, شهرام, خاشعی ورنامخواستی, وحید. (1403). مدل هم تخریبی ارزش در فین تک ها (پرداخت های موبایلی). نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 7(4), 175-194. doi: 10.22034/jiba.2024.62426.2236fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2024.62426.2236
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_18323.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1159634
dc.description.abstractدر صنایع مختلف به‌خصوص کسب‌وکارهای خدماتی مبتنی بر دیجیتال مثل فین‌تک‌ها، برای جذب و نگهداری مشتریان به پایش پیوسته چگونگی هم ‌تخریبی ارزش نیاز است. در این مقاله ابعاد و مؤلفه های هم ‌تخریبی ارزش، عوامل مؤثر بر آن و عوامل متأثر از آن بررسی می‌شود. این تحقیق از نظر هدف، توسعه‌ای و کاربردی و به لحاظ نوع پژوهش، آمیخته (کیفی، کیفی و کمی) است. همچنین از جنبه استراتژی پژوهش از روش‌های فراترکیب، تحلیل مضمون و دلفی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش در روش فراترکیب، مقالات پایگاه داده‌های معتبر علمی و در روش‌های تحلیل مضمون و دلفی، خبرگان صنعت فین‌تک و دانشگاهی انتخاب شده است. در فاز فراترکیب، با روش نمونه‌گیری قضاوتی، درنهایت تعداد 30 مقاله از سال‌های 2015 تا 2023 انتخاب گردید، در ادامه در بخش تحلیل مضمون و دلفی، با نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله‌برفی تعداد 10 نفر از خبرگان انتخاب شدند. در آخر با انجام دو دور دلفی، ابعاد و شاخص‌های استخراج شده در مراحل فراترکیب و تحلیل مضمون، ارزیابی و با محاسبه‌ی ضریب هماهنگی کندال، توافق خبرگان تأیید شد. یافته‌های پژوهش نشان‌ داد که ابعاد و مؤلفه‌ های هم تخریبی ارزش، شامل تعامل اجتماعی و یکپارچه‌سازی منابع می‌شود. نتایج حاکی از آن است که منابع شرکت، منابع بازیگران، ویژگی‌های شرکت، ویژگی‌های بازیگران، فناوری و الزامات قانونی ازجمله عوامل مؤثر بر هم‌ تخریبی ارزش در فین‌تک‌ها هستند. سرانجام عوامل متأثر از هم ‌تخریبی ارزش، شامل استراتژی‌های آتی و آسیب‌های احتمالی نیز استخراج شدند.fa_IR
dc.format.extent1244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2024.62426.2236
dc.subject"؛ مدل هم تخریبی ارزش"؛ هم تخریبی ارزش"؛ فین‌تک‌ها"؛fa_IR
dc.subject"؛ پرداخت های موبایلی"fa_IR
dc.subjectمدل های کسب و کار الکترونیکیfa_IR
dc.titleمدل هم تخریبی ارزش در فین تک ها (پرداخت های موبایلی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage175
dc.citation.epage194
nlai.contributor.orcid0009-0005-0065-6995
nlai.contributor.orcid0000-0003-4154-5077
nlai.contributor.orcid0000-0001-9673-2369
nlai.contributor.orcid0000-0001-8536-9867


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد