شناسایی و اولویتبندی زیرآمیختههای بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در ورود به بازارهای بینالمللی (مطالعه موردی :کارخانجات گچ استان سمنان)
(ندگان)پدیدآور
قزوینی, هادیملکی مین باش رزگاه, مرتضینوع مدرک
Textمقاله علمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه جهانیسازی اقتصاد باعث آشنایی با دیدگاههای اسلامی دربارهی بازرگانی، برای درک عوامل شکلدهندهی رفتارهای مصرفکنندگان مسلمان، به نیازی برای تجارت جهانی تبدیل شده است. در فعالیتهای بازاریابی توجه به نظام ارزشی به لحاظ نقش و تاثیر مهمی که دارند ضروری میباشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی زیرآمیختههای بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در کارخانجات گچ استان سمنان است. جامعۀ آماری، مدیران و کارکنان واحد بازرگانی کارخانجات گچ استان سمنان میباشند. نمونه آماری نیز 30 نفر از خبرگان بودند که از جامعة آماری به صورت هدفمند انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و عوامل با استفاده از تکنیک AHPو با استفاده از نرمافزار Expert Choiceرتبهبندی گردید. طبق نتایج حاصل از پژوهش آمیختههای توزیع (اخذ نمایندگی خارجی قابل اعتماد، ارائه نمونه کالا، حذف واسطههای غیرضروری، تحویل به موقع محصول)، محصول (کیفیت محصول، استفاده از برند اسلامی، بستهبندی ایمن و مناسب، تطبیق طراحی و کاربرد محصول، توسعه محصول براساس نیاز مشتریان)، قیمت (عدم تبعیض قیمتی بین خریداران، قیمت مناسب و عادلانه و تطبیق قیمت با رقبا) و ترفیع (ترفیعات قیمتی و ترفیعات غیرقیمتی) بهترتیب بیشترین اهمیت را دارند. همچنین زیرمعیارها بهترتیب اخذ نمایندگیهای خارجی قابل اعتماد، کیفیت محصول، ارائه نمونه کالا، عدم تبعیض قیمتی بین خریداران، استفاده از برندهای مناسب اسلامی، قیمتهای مناسب و عادلانه، حذف واسطههای غیرضروری، تطبیق قیمت با رقبا، ترفیعات قیمتی، بستهبندی ایمن و مناسب، تحویل به موقع محصول، تطبیق طراحی و کاربرد محصول، توسعه محصول براساس نیاز مشتریان و ترفیعات غیرقیمتی اولویتبندی میشوند.
کلید واژگان
زیرآمیختههای بازاریابیبازاریابی اسلامی
محصول
قیمت
ترفیع
توزیع
بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمناناستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان(نویسنده مسئول)
شاپا
2383-08912645-3827
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک
سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از این ویژگیها مربوط به بازاریابی است؛ بهطوریکه مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای ...
-
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی
اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة ...
-
بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی
رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از عرصههایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کردهاند تا بهمنظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااینحال ...




