نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنبری, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی, احتشامfa_IR
dc.contributor.authorدانایی, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:08:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:08:58Z
dc.date.available1403-12-21T00:08:58Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:08:58Z
dc.date.issued2024-12-21en_US
dc.date.issued1403-10-01fa_IR
dc.date.submitted2024-09-08en_US
dc.date.submitted1403-06-18fa_IR
dc.identifier.citationقنبری, لیلا, رشیدی, احتشام, دانایی, ابوالفضل. (1403). مدل کارکردی رسانه‌های اجتماعی در جذب کاربر برای رسانه ملی. فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری, 18(51)doi: 10.22085/javm.2024.477329.2227fa_IR
dc.identifier.issn2645-4696
dc.identifier.issn2645-470X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22085/javm.2024.477329.2227
dc.identifier.urihttps://javm.iribu.ac.ir/article_209703.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1137908
dc.description.abstractدر حال حاضر، حضور اشکال نوظهور رسانه و ویژگی‌های آن چون انعطاف‌پذیری، محتوای متنوع، درگیرسازی، تعامل و گفتمان وسیع‌تر کاربران که مشخصه استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌ای جدید است از دغدغه‌های اساسی دست‌اندرکاران رسانه‌ها محسوب می‌شود و ازآنجاکه رسانه‌ها در تمامی اشکال خود به دنبال، جلب‌توجه و جذب مخاطبان هستند، جذب و نگهداشت مخاطب برای رسانه‌ای چون رسانه ملی نیز امری حیاتی است، لذا برای نیل به این هدف شناسایی عواملی که باعث افزایش و نگهداری مخاطب می‌شود ضرورت دارد، یکی از روش‌های مؤثر برای جذب مخاطب استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی است، در پژوهش حاضر نقشی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در جذب مخاطب رسانه ملی داشته باشند بررسی و در قالب یک مدل ارائه می‌شود. روش این پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر رویکرد نظریه‌پردازی داده‌بنیاد است، داده‌ها با روش نمونه‌گیری نظری از طریق مصاحبه عمیق با ۱۶ نفر از صاحب‌نظران شامل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، مدیران و کارشناسان سازمان صداوسیما، برنامه‌سازان و سلبریتی‌ها انجام گردید.یافته‌های این پژوهش بیان می‌کند که رسانه‌های اجتماعی بر جذب مخاطب رسانه ملی نقش مؤثری داشته و رسانه ملی با اتخاذ راهبردهایی چون بازنگری فرآیندها و سیاست‌ها در مواجهه با رسانه‌های اجتماعی، ارتقای سواد رسانه‌ای مخاطبان در استفاده از محتوای رسانه‌های اجتماعی، استراتژی بازاریابی محتوا در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای شکل‌گیری حوزه عمومی برای گفتمان سازی و بازتاب مسائل عمومی مبتلابه جامعه که در همة رسانه‌ها مطرح است می‌تواند به نتایجی چون تعهد، اعتماد، وفاداری، جذب مخاطب حداکثری، رضامندی، نوآوری و انگیزش درونی مخاطب دست یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherIRIB Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانه های دیداری و شنیداریfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Scientific Journal of Audio-Visual Mediaen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22085/javm.2024.477329.2227
dc.subjectرسانه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectرسانه ملیfa_IR
dc.subjectمشارکت مخاطبانfa_IR
dc.subjectوفاداری مخاطبfa_IR
dc.subjectرضامندی مخاطبfa_IR
dc.titleمدل کارکردی رسانه‌های اجتماعی در جذب کاربر برای رسانه ملیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصداوسیماfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue51
nlai.contributor.orcid6177-2999-0002-0000


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد