مرور دوره 18, شماره 50 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
اقتباس بصری از دیزنی در انیمیشنهای معاصر ایرانی (مطالعه موردی: انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی»)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)از رویکردهای رایج در انتخاب سبک بصری یک فیلم انیمیشن، وامگیری از سبک بصری آثار موفق معاصر است. در این رویکرد، با جلبتوجه مخاطبان نسبت به تصاویر آشنای برگرفته از آثار موفق و بازآفرینی نمونههای مشابه، آثاری خلق میشوند ...
-
الگوی محتوایی برای جدول پخش (کنداکتور) شبکه تلویزیونی اُمید
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)فرایند تنظیم جدول پخش برنامههای هر شبکه تلویزیونی، فارغ از محتوای پخششده، یکی از عوامل شکلدهنده و هویتبخش شبکه محسوب میشود. چینش برنامهها به شکلی منظم، منطبق با منطقی خاص به لحاظ موضوعی، محتوایی، جذابیت و... همچنین ...
-
راهیابی به بازارهای بین المللی با عرضه مجموعه سازی انیمیشن
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)فیلمسازان پویانمایی یا انیمیشن درکشورهای پیشرو، برونسپاری مجموعهسازی را از اواسط قرن بیستم با سفارش تولید به فیلمسازان در آسیا آغاز کردند. این تجارت، سود سرشاری برای هر دو طرف به دنبال داشت، این همکاری گسترش یافت و ...
-
سریال «بازی تاجوتخت» در سنجۀ میتراییسم؛ (تطبیق سفر معنوی «برَن پاشکسته» با هفتگانه میترایی)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)آیین میترایی از ایران پیش از زردشت سربرآورد. میتراییسم طی دو قرن آخر پیشازمیلاد به جهان رومی رسید و در غارنگارهها، معماری، تزئینات بناها و حتی نمایشهای قرون وسطی بازتاب یافت که این امر، نشانگر تأثیرگذاری فرهنگ مهردینی ...
-
ویژگیهای دراماتیک شخصیت در برنامههای تلویزیونی عروسکی پیشدبستانی (با تأکید بر الگوی یادگیری غیردستوری)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)هدف این پژوهش، تبیین ویژگیهای مؤثر شخصیت عروسکی در برنامههای تلویزیونی عروسکی پیشدبستانی، از طریق استخراج مقولهها و زیرمقولههای مشترک بین شاخصههای دراماتیک شخصیت و الگوی یادگیری غیردستوری است. روش تحقیق، از نوع کیفی ...
-
کاربست مفهوم هنر اشراقی و سمبل فطری شهید آوینی در رسانة دینی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)در حوزة فرهنگ، رسانه و هنر، بیان مفاهیم معنوی و غیرملموس، معمولتر از مفاهیم مادی و ملموس است. از این رو، ابداع راهبردهای فرهنگی و هنری مؤثر در جهت انتقال پیام به مخاطب از سوی تهیهکننده و کارگردان، ضروری است. در رسانة ملی ...
-
گونههای هویتی مهاجرین افغان براساس نسبت «خود و دیگری» در آثار سینمایی (مطالعه موردی: فیلمهای برادران محمودی)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)این پژوهش درصدد است با بهرهگیری از مقوله «خود و دیگری» در نشانهشناسی فرهنگی، خوانشی را از سه فیلم «چندمترمکعب عشق»، «شکستن همزمان بیست استخوان» و «رفتن»، محصول مشترک برادران محمودی (نوید و جمشید) ارائه دهد. براساس ...



