• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان مراجعه‌کننده به اماکن ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    محرم زاده, مهردادپاشایی, سجادحسینی, میر داود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    838.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌های اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله­ ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان مراجعه­ کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی می­باشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی می­باشد و جمع­ آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر افراد مراجعه­ کننده به اماکن و مراکز تفریحی – ورزشی استان آذربایجان شرقی در سال 97 بودند. جهت جمع­ آوری داده ­ها از پرسش‌نامه­­ های استاندارد محمودی و همکاران (1395)؛ علوی­شاد (1387) استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ­ها را با نرم ­افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر (b) نشان داد. یافته­ های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنا­داری بین مؤلفه­ های مدیریت ارتباط با مشتری (درک و تفکیک مشتری، ارتباط متقابل با مشتری، جذب و حفظ مشتری، توسعه روابط) با رضایت‌مندی در سطح معنا­دار 001/0 وجود دارد (61/0  b = 700/16t=)، همچنین تأثیر مثبت و میانجی­گری رضایت‌مندی بر وفاداری مشتریان تأیید شد (78/0 b =). ازاین‌رو تغییر فضای تجاری و تحول بازاریابی از طریق مدیریت ارتباط با مشتری به‌منظور افزایش رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی امری ضروری است، بنابراین ارایه خدمات با دقت و توجه به نیازها و علایق مشتری مهم‌ترین عوامل جذب و حفظ مشتری در اماکن می­باشد.
    کلید واژگان
    اماکن ورزشی
    مدیریت ارتباط با مشتری
    رضایت‌مندی
    وفاداری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    استاد مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل
    دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز
    دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2019.46242.1324
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5945.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113425

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب