تبیین پیامدهای جذابیت شخصیت برند انسانی در برنامههای تلویزیونی ورزشی (مورد مطالعه: مجری برنامه 90)
(ندگان)پدیدآور
مکی زاده, وحیدمحبی, عادلشراعی, فاطمه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش تبیین پیامدهای جذابیت شخصیت برند انسانی در برنامههای ورزشی (مجری برنامه تلویزیونی 90) است. به همین منظور متناسب با مبانی نظری موجود مدل مفهومی ارائه و آزمون شد. بهمنظور گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه در بین 324 نفر از بینندگان برنامه 90 به روش نمونه گیری در دسترس توزیع شد. آلفای کرونباخ پرسشنامه 876/0 بوده که نشان از پایایی مناسب آن دارد. فرضیات پژوهش با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار ایموس 24 مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد جاذبه تبلیغاتی بر جذابیت شخصیت برند تاثیر مثبت دارد. همچنین جذابیت شخصیت برند بر کیفیت رابطه، وفاداری به برند و وابستگی به برند تاثیر مثبت دارد. کیفیت رابطه و وفاداری به برند نیز بر نقلقول دهان به دهان تاثیر مثبت دارند. همچنین وابستگی به برند بر کیفیت رابطه و وفاداری به تأثیر میگذارد.متناسب با یافته های پژوهش پیشنهادات پژوهش های آتی و پیشنهادات مدیریتی ارائه شده است.
کلید واژگان
جذابیت شخصیت برندوفاداری برند
کیفیت ارتباط
برنامه 90
جاذبه تبلیغاتی
وابستگی برند
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران.مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس،تهران، ایران
شاپا
2345557825384961



