نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی آبادی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorتقی آبادی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:34:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:34:27Z
dc.date.available1399-07-08T21:34:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:34:27Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-28en_US
dc.date.submitted1396-08-06fa_IR
dc.identifier.citationتقی آبادی, مسعود, تقی آبادی, حمید. (1396). بازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانه‌شناسی تبلیغات شامپو «کلیر» و روغن‌موتور «کاسپین»). فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی, 5(2), 55-67.fa_IR
dc.identifier.issn23455578
dc.identifier.issn25384961
dc.identifier.urihttp://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_4769.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113374
dc.description.abstractامروزه نشانه‌ها سراسر زندگی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. تبلیغات نیز نظامی از نشانه‌‌هاست که در همه ساعات شبانه‌روز، ذهن و چشم افراد را تسخیر کرده است. دراین‌بین افراد معروف، گاه دستاوردی می‌شوند برای افزایش میزان نفوذ تبلیغات در اذهان عمومی. در این راستا هدف مقاله پیش رو ارائه نوعی اسطوره‌شناسی و اسطوره‌زدایی از واقعیت پنهان پشت متن تبلیغات است. در این مطالعه در قالب نظریه‌ نشانه‌شناسی و تحلیل اسطوره بارت، دو آگهی‌ مورد تحلیل قرارگرفته تا معنای ضمنی و مرتبه دوم پیام و متن مشخص گردد. از میان آگهی‌های بی‌شماری که در سراسر جهان و با حضور اسطوره‌های ورزشی تهیه می‌شوند این مقاله به نشانه‌شناسی تبلیغ شامپوی «کلیر» با حضور کریستیانو رونالدو و تبلیغ «روغن‌موتور کاسپین» با حضور «جواد نکونام» پرداخته تا تأثیر حضور این افراد بر عملکرد تبلیغ نشان داده شود. درنهایت این تحقیق به این نتیجه رسید که این اسطوره‌ها به بازنمایی واقعیت پرداخته و شرایط را آرمانی‌تر از چیزی که هست نشان داده و بدین‌وسیله مخاطبان زیادی برای خود فراهم می‌کنند.fa_IR
dc.format.extent431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Management in Sport Mediaen_US
dc.subjectتبلیغات بازرگانیfa_IR
dc.subjectافراد معروف ورزشیfa_IR
dc.subjectاسطورهfa_IR
dc.subjectنشانه‌شناسیfa_IR
dc.subjectبارتfa_IR
dc.titleبازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانه‌شناسی تبلیغات شامپو «کلیر» و روغن‌موتور «کاسپین»)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage55
dc.citation.epage67


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد