نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش
(ندگان)پدیدآور
خالدیان, محمدمصطفایی, فردینصمدی, مهرانکیا, فرخنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیدهاند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباطجمعی که وسعت، نفوذ و تأثیرات آنها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحتالشعاع قرار داده است. رسانهها بهعنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاههای فراگیر و گسترده در دسترس همگانی، در تمامی کشورها نقش حساس و مهمی را در زمینههای مختلف سیاسی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و ... ایفا میکنند.
این تحقیق که از نوع پژوهشهای توصیفی- تحلیلی بوده، به بررسی نقش رسانههای جمعی در گسترش و توسعه ورزش در جامعه میپردازد. تحلیل نظریات و مبانی پژوهش نشان میدهد رسانههای جمعی بهمثابه بزرگراههای اطلاعاتی و پل ارتباطی تأثیرگذار بر افکار عمومی نقش مهمی در فرایند اطلاعرسانی، گفتمان سازی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگسازی ورزشی در جامعه و اعتلای ورزش کشور و توسعه و فراگیر نمودن آن بر عهده دارند.
کلید واژگان
رسانه های جمعیورزش های همگانی
رادیو و تلویزیون
مطبوعات
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-01-211392-11-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نوردانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه پیام نور
استادیار مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
شاپا
2345557825384961




