نقش رسانه های گروهی به عنوان فرصتی برای توسعه پایدار ورزش
(ندگان)پدیدآور
نظری, رسولقاسمی, حمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق با هدف بررسی نقش رسانهها در توسعه ورزش کشور، پرسشنامهای دو بعدی در 5 محور توسعه ورزش، تدوین گردید. به این منظور پرسشنامه پس از اعتباریابی و تعیین ضریب پایایی بین 340 نفر نمونه به عنوان صاحب نظران حوزه ورزش و رسانه توزیع و جمعآوری شد. نمونه ها شامل چهار گروه مدیران و کارشناسان رسانه، مدیران و کارشناسان ورزش بودند. روش تحقیق توصیفی و علی مقایسهای بود و دادهها به صورت میدانی جمعآوری شد. بین دیدگاه آزمودنیها در رابطه با تأثیر رسانهها در توسعه ورزش در هر 5 محور توسعه ورزش بین وضع موجود و مطلوب تفاوت معنیداری وجود داشت (05/0≥ α). رسانههای گروهی با توجه به این محورها و اقدامات موثر رسانهای، نقش غیر قابل انکار در مسیر توسعه دارند. رسانهها با ماهیت خود متغیرهای توسعه ورزشی را بهبود میبخشند و در نهایت منجر به توسعه ورزش خواهند شد.
کلید واژگان
رسانهورزش
توسعه پایدار
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگاندانشگاه پیام نور
شاپا
2345557825384961




