نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورنوروز, مریمfa_IR
dc.contributor.authorمیردهقان فراشاه, مهین نازfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:52:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:52:57Z
dc.date.available1403-12-20T21:52:57Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:52:57Z
dc.date.issued2024-02-20en_US
dc.date.issued1402-12-01fa_IR
dc.date.submitted2024-02-03en_US
dc.date.submitted1402-11-14fa_IR
dc.identifier.citationپورنوروز, مریم, میردهقان فراشاه, مهین ناز. (1402). طراحی بازبینة جامع ارزیابی درسنامه‌های چهار مهارتی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان. مطالعات آموزش زبان فارسی, 8(14), 69-90.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_9224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1126811
dc.description.abstractانتخاب دقیق منابع آموزشی از عوامل بسیار تأثیرگذار در موفقیت هر دورۀ آموزش زبان است. با توجه به تعدد منابع آموزشی در حوزة آزفا و لزوم امکان گزینش درست منابع با توجه به نیازهای هر مرکز و برنامة آموزشی، توجه به بازبینه‌های ارزیابی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی این امر از اهمیتی وافر برخوردار است. با وجود بازبینه‌های مختلف ارزیابی منابع آموزشی در زبان‌های مختلف، ویژگی‌هایی خاص زبان فارسی، نبود جامعیت لازم در بازبینه‌های موجود و نیز وجود گویه‌هایی مبهم و نامرتبط در بسیاری از آنان، فرآیند ارزیابی منابع آزفا بر مبنای این بازبینه‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود؛ بر این مبنا در پژوهش حاضر برآنیم تا به طراحی بازبینه‌ای جامع به منظور ارزیابی کتاب‌های آموزشی چهار مهارتی برای زبان فارسی بپردازیم. در رسیدن به اهداف پژوهش به دنبال بررسی و تحلیل بازبینه‌های مختلف، هشت بازبینه گزینش شد. با بهره‌گیری از بازبینه‌های منتخب و نتایج حاصل از دو مرحله پایلوت بازبینۀ طراحی‌شده در پژوهش و بررسی روایی و پایایی آن، بازبینه‌ای مشتمل بر 58 گویه در دو بخش کلی «محتوا» و «مشخصات ظاهری و عمومی» تدوین شد. این بازبینه می‌تواند برای مراکز آزفا و مدرسان آن به منظور ارزیابی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان به کار رود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمنابع آموزشیfa_IR
dc.subjectیادگیری زبان فارسیfa_IR
dc.subjectبازبینه‌های ارزیابی منابع آموزش زبان‌fa_IR
dc.subjectآموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانانfa_IR
dc.titleطراحی بازبینة جامع ارزیابی درسنامه‌های چهار مهارتی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار زبان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue14
dc.citation.spage69
dc.citation.epage90
nlai.contributor.orcid0000-0002-1094-4318


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد