نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاه حسینی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorنظری, محسنfa_IR
dc.contributor.authorخروطی, محمدحسینfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:32:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:32:07Z
dc.date.available1403-12-20T21:32:07Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:32:07Z
dc.date.issued2024-08-22en_US
dc.date.issued1403-06-01fa_IR
dc.date.submitted2024-05-26en_US
dc.date.submitted1403-03-06fa_IR
dc.identifier.citationشاه حسینی, محمدعلی, نظری, محسن, خروطی, محمدحسین. (1403). ارائۀ چارچوب قابلیت‌های رایزنی بازرگانی خارجی. تحقیقات بازاریابی نوین, 14(2), 1-26. doi: 10.22108/nmrj.2024.141619.3066fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.141619.3066
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_28766.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125056
dc.description.abstractرایزنی بازرگانی خارجی به‌عنوان یک فعالیت کلیدی در توسعۀ تجارت بین‌المللی نیازمند مجموعۀ مشخصی از قابلیت‌ها در‌سطح‌های فردی و سازمانی است؛ از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائۀ یک چارچوب قابلیت استراتژیک رایزنی بازرگانی خارجی صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع کیفی با استفاده از روش نظریۀ داده‌بنیاد با رویکرد گلیزری و نیز از نوع توسعه‌ای است. جامعۀ این پژوهش شامل متخصصان و خبرگان حوزۀ رایزنی بازرگانی از‌جمله رایزنان بازرگانی و سُفراست. مشارکت‌کنندگان شامل 12 نفر هستند که به روش قضاوتی هدفمند انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته است. در این مطالعه برای اعتبارسنجی یافته‌های پژوهش از ضریب کاپا بین کدگذاران استفاده شده که با‌توجه به مقدار آن که 73/0 بود، یافته‌های پژوهش اعتبار مطلوبی داشته است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که قابلیت‌های لازم برای موفقیت در رایزنی بازرگانی خارجی در دو سطح فردی و سازمانی طبقه‌بندی می‌شود. در‌سطح فردی، قابلیت‌های دانش و تخصص، مهارت‌های ارتباطی و بین‌فردی، مهارت‌های فنی و مهارت‌های رهبری و مدیریتی اهمیت ویژه‌ای دارد. در‌سطح سازمانی، ساختار و منابع، فرهنگ سازمانی و فرآیندها و سیستم‌ها به‌عنوان عوامل کلیدی در موفقیت رایزنی بازرگانی خارجی شناسایی شده‌ است. همچنین، ارائۀ ارزش و روابط خارجی به‌عنوان دو عامل مهم در‌سطح بین‌سازمانی مطرح شده است. این چارچوب می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مدیریتی برای سازمان‌هایی که در‌حوزۀ بازرگانی بین‌المللی فعالیت می‌کنند، استفاده شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.141619.3066
dc.subjectرایزنی بازرگانیfa_IR
dc.subjectقابلیت‌های رایزنی بازرگانیfa_IR
dc.subjectدیپلماسیfa_IR
dc.subjectدیپلماسی بازرگانیfa_IR
dc.subjectتجارت بین‌المللیfa_IR
dc.subjectبازاریابی جهانیfa_IR
dc.titleارائۀ چارچوب قابلیت‌های رایزنی بازرگانی خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌ و کار، دانشکدگان مدیریت، دانشکدۀ مدیریت کسب‌ و‌ کار دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه بازاریابی و توسعۀ بازار، دانشکدگان مدیریت، دانشکده مدیریت کسب ‌و کار دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی سیاستگذاری بازرگانی، پردیس بین‌المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage26
nlai.contributor.orcid0000-0003-4970-1468
nlai.contributor.orcid0000-0003-2861-2052
nlai.contributor.orcid0009-0000-3071-7166


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد