• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و اعتبارسنجی مدل ارتباطات بلندمدت خریدار-فروشنده در منطقه‌های آزاد تجاری

    (ندگان)پدیدآور
    جلال نیا, راحلهحامدی, ارکیده
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی مدل ارتباطات بلندمدت خریدار-فروشنده در منطقه‌های آزاد تجاری انجام شده است. این مطالعه از‌منظر هدف یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای و از‌منظر روش گردآوری داده‌ها یک پژوهش پیمایش مقطعی است. برای دستیابی به هدف از طرح پژوهش آمیختۀ اکتشافی استفاده شده است. جامعۀ مشارکت‌کنندگان بخش کیفی شامل 17 نفر از خبرگان و مدیران عالی منطقه‌های آزاد تجاری و استادان بازاریابی است. نمونه‌گیری در بخش کیفی با روش هدفمند انجام شده و تا دستیابی به اشباع نظری ادامه یافته است. در بخش کمّی نیز از‌دیدگاه 288 نفر از کارشناسان منطقه‌های آزاد تجاری استفاده شده است. حجم نمونه با روش اندازۀ اثر و توان آزمون تعیین و برای نمونه‌گیری از روش خوشه‌ای-تصادفی بهره گرفته شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبۀ نیمه‌‌ساختاریافته و پرسشنامۀ محقق ساخته است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضمون با نرم‌افزار Maxqda، مدل‌سازی ساختاری-تفسیری با نرم‌افزار Micmac و حداقل مربعات جزئی با نرم‌افزار Smart PLS استفاده شده است. نتایج نشان داده است که عوامل دولتی، مدیریتی، محیطی و ساختاری بر بازاریابی رابطه‌ای و راهبرد بازاریابی در منطقه‌های آزاد تجاری تأثیر می‌گذارند. بازاریابی رابطه‌ای و راهبرد بازاریابی نیز بر مشتری‌گرایی، شخصی‌سازی روابط و هم‌آفرینی ارزش تأثیر می‌گذارد و در‌نهایت، به ارتباطات بلندمدت خریدار-فروشنده در منطقه‌های آزاد تجاری منجر می‌شوند.‌
    کلید واژگان
    ارتباطات بلندمدت خریدار-فروشنده
    منطقه‌های آزاد تجاری
    رویکرد آمیخته
    بازاریابی جهانی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2024-02-20
    1402-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.140248.3011
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_28427.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1087247

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب