• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل کیفی موانع و راهکارهای برندینگ سازمانی خدمات عمومی

    (ندگان)پدیدآور
    ناظریان, فرشیدمحمودی, محمد جوادآقایی, محمدغریب نواز, نادر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    937.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: برخورداری بزرگترین اپراتور تلفن همراه از امکانات و زیرساخت‌های عمومی و دولتی به عدم توجه به برندینگ سازمانی منجر شده است. عدم تحقق برندینگ سازمانی در سایه انحصارگرایی و تصدی‌گری دولتی چالش‌های متعددی را برای توسعه کمی و کیفی خدمات همراه اول در یک فضای رقابتی به دنبال داشته است. بر این اساس، در پژوهش حاضر به مطالعه کیفی موانع و راهکارهای برندینگ سازمانی خدمات همراه اول پرداخته شده است. روش‌شناسی: این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و راهبرد نظریه زمینه‌ای است. در این پژوهش با 14 نفر از مدیران و کارشناسان موضوعی مصاحبه عمیق به عمل آمد. داده‌های پژوهش بر اساس اصول حاکم بر پژوهش کیفی طی سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شدند. یافته‌ها: بر اساس تحلیل داده‌ها، تعداد 184 مفهوم اولیه، 10 مقوله جزء و 34 مقوله عمده استخراج شدند. طبق یافته‌های پژوهش، مشکلات ناشی از شرایط تحریمی و تمرکزگرایی در نظام سیاست‌گذاری به عنوان نوعی مانع ساختاری، فرایند برندیگ خدمات همراه اول را با مشکل مواجه کرده است. همچنین حاکمیت نظام بروکراسی و شیوه‌های مدیریت دولتی نیز به‌طور مضاعف، شرایط موجود را چالش‌برانگیز نموده است. نتیجه‌گیری: بر اساس ادبیات به‌منظور مواجه با شرایط ساختاری باید بر ظرفیت‌ها و ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی متمرکز شد تا فرایند برندینگ سازمانی خدمات همراه اول تسهیل شود. همچنین واگذاری اختیارات مدیریتی به استان‌ها و اتخاذ رویکردهای تعامل‌گرایانه از جمله راهبردهایی بودند که پیامدهایی نظیر افزایش سهم بازار، تقویت ضریب نفوذ و دستیابی به اهداف را به‌دنبال خواهند داشت.
    کلید واژگان
    نظریه زمینه‌ای
    برندینگ
    مدل پارادایمیک
    همراه اول

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-03-20
    1403-01-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، شهر قدس، ایران.
    دانشیار اقتصاد، عضو هیأت علمی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، تهران، ایران.
    استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، شهر قدس، ایران.

    شاپا
    2676-7112
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/qjimdo.2024.441600.1663
    https://www.qjimdo.ir/article_195946.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1086038

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب