تحلیل کیفی موانع و راهکارهای برندینگ سازمانی خدمات عمومی
(ندگان)پدیدآور
ناظریان, فرشیدمحمودی, محمد جوادآقایی, محمدغریب نواز, نادرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: برخورداری بزرگترین اپراتور تلفن همراه از امکانات و زیرساختهای عمومی و دولتی به عدم توجه به برندینگ سازمانی منجر شده است. عدم تحقق برندینگ سازمانی در سایه انحصارگرایی و تصدیگری دولتی چالشهای متعددی را برای توسعه کمی و کیفی خدمات همراه اول در یک فضای رقابتی به دنبال داشته است. بر این اساس، در پژوهش حاضر به مطالعه کیفی موانع و راهکارهای برندینگ سازمانی خدمات همراه اول پرداخته شده است.
روششناسی: این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و راهبرد نظریه زمینهای است. در این پژوهش با 14 نفر از مدیران و کارشناسان موضوعی مصاحبه عمیق به عمل آمد. دادههای پژوهش بر اساس اصول حاکم بر پژوهش کیفی طی سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شدند.
یافتهها: بر اساس تحلیل دادهها، تعداد 184 مفهوم اولیه، 10 مقوله جزء و 34 مقوله عمده استخراج شدند. طبق یافتههای پژوهش، مشکلات ناشی از شرایط تحریمی و تمرکزگرایی در نظام سیاستگذاری به عنوان نوعی مانع ساختاری، فرایند برندیگ خدمات همراه اول را با مشکل مواجه کرده است. همچنین حاکمیت نظام بروکراسی و شیوههای مدیریت دولتی نیز بهطور مضاعف، شرایط موجود را چالشبرانگیز نموده است.
نتیجهگیری: بر اساس ادبیات بهمنظور مواجه با شرایط ساختاری باید بر ظرفیتها و ویژگیهای اجتماعی و فرهنگی متمرکز شد تا فرایند برندینگ سازمانی خدمات همراه اول تسهیل شود. همچنین واگذاری اختیارات مدیریتی به استانها و اتخاذ رویکردهای تعاملگرایانه از جمله راهبردهایی بودند که پیامدهایی نظیر افزایش سهم بازار، تقویت ضریب نفوذ و دستیابی به اهداف را بهدنبال خواهند داشت.
کلید واژگان
نظریه زمینهایبرندینگ
مدل پارادایمیک
همراه اول
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2024-03-201403-01-01
ناشر
دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریتسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، شهر قدس، ایران.دانشیار اقتصاد، عضو هیأت علمی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، تهران، ایران.
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، شهر قدس، ایران.




