شناسایی و پیش بینی بازار گردشگران سالمند بر مبنای ارزشهای مورد انتظار
(ندگان)پدیدآور
مهدوی, شیرینعمادزاده, مصطفیانصاری, آذرنوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شناسایی بخشهای بازار گردشگری به توسعهی بهتر بستههای سفر و راهبردهای کارآمدتر کمک میکند. با شناسایی ارزشهای مورد انتظار ناشی از الگوهای رفتاری و مقایسه آن با علایق رفتاری سفر افراد سالمند درکنار ویژگیهای فردی میتوان بازار گردشگران سالمند را بخشبندی و پیش بینی کرد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی است. برای شناسایی ارزشهای مورد انتظار از رویکرد کیفی و روش دلفی و برای پیشبینی گروههای بازار از رویکرد کمی با استفاده از شبکههای عصبی بهره میبرد.این پژوهش بین 380 نفر ازگردشگران سالمندان اصفهانی و تهرانی به روش نمونه گیری غیر تصادفی و در دسترس انجام شده است. نتایج نشان میدهد ارزشها ناشی از ویژگیهای فردی و شخصیتی، انگیزههای سفر، تجربه سفر، سبک سفر و لذت سفر است. بازارگردشگران سالمند بر اساس ارزشهای مورد انتظار، با تکنیک شبکه عصبی در سه گروه محافظه کار، مرفه و جوان شناسایی و پیش بینی شدند.
کلید واژگان
گردشگری سالمندانشبکه های عصبی
تجربه سفر
انگیزه سفر
لذت سفر
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته مدیریت گردشگری دانشگاه شیخ بهاییاستاد تمام گروه مدیریت دانشگاه شیخ بهایی
گروه مدیریت ، دانشگاه اصفهان
شاپا
2322-32942476-597X




