نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمودی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorرنجبریان, بهرام رنجبریانfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:20:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:20:35Z
dc.date.available1399-07-08T21:20:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:20:35Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-24en_US
dc.date.submitted1395-02-05fa_IR
dc.identifier.citationمحمودی, سمیه, رنجبریان, بهرام رنجبریان, فتحی, سعید. (1394). توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری, 10(29), 21-44.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3294
dc.identifier.issn2476-597X
dc.identifier.urihttp://tms.atu.ac.ir/article_3072.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108221
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر در وهله اول شناسایی ابعاد تصویر ذهنی گردشگران سفر نکرده به ایران است و سپس تاثیر تصویرکلان، انگیزه گردشگران و فعالیت های ارتباطی مقصد بر ابعاد تصویر مقصد ایران بررسیخواهد شد. به این منظور رویکرد پژوهش ترکیبی، در نظر گرفته شد. جامعه آماری اعضای شبکه اجتماعی مجازی کوچ سرفینگ و لینکدین در هر دو مطالعه کیفی و کمی می باشد. نمونه ای به تعداد 74 نفر در مطالعه کیفی و 520 نفر در مطالعه کمی شرکت کرده اند. جهت شناسایی ابعاد تصویر ذهنی در مطالعه کیفی، از تکنیک تحلیل محتوا بهره گرفته شد. نمونه گیری در مطالعه کمی به شیوه نمونه گیری غیر تصادفیدر دسترس انجام شده است. داده های مربوط به ابعاد تصویر مقصد توسط تحلیل عاملی اکتشافی شناسایی و روابط بین سازه های مدل توسط تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزار آموس بررسی گردید. نتایج مربوط به روش شناسی کیفی ابعاد 8 گانه تصویر را شناسایی کرد. نتایج فرضیات مدل مفروض پژوهش نشان می دهد که تصویر کلان، انگیزه گردشگران و فعالیت های ارتباطی مقصد بر تصویر ذهنی گردشگران از ایران موثر است. همچنین تاثیر تصویر ذهنی بر قصد بازدید گردشگران به ایران مورد تایید قرار گرفتfa_IR
dc.format.extent1003
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofTourism Management Studiesen_US
dc.subjectتصویر مقصدfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectتصویر کلانfa_IR
dc.subjectفعالیت های ارتباطی مقصدfa_IR
dc.subjectرویکرد پژوهش ترکیبیfa_IR
dc.titleتوسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت جهانگردی دانشکده مدیریت دانشگاه شیخ بهایی(نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشکده مدیریت دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشکده مدیریت دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue29
dc.citation.spage21
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد