جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران
(ندگان)پدیدآور
دلاور, علیقادری, اسماعیلمجدی, نیمانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی بررسی جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایرانانجام یافته است. این پژوهش به شیوه پیمایشی و با کمک پرسشنامه بر روی 250 نفر از کارشناسان بازاریابی دفاترخدمات مسافرتی متخصص، در تورهای تفریحی درون مرزی و برون مرزی که در شهر تهران فعالیت می کنند، انجامگرفته است. بر اساس یافتههای این پژوهش نقش رسانه های اجتماعی خصوصا رسانه هایی که کارکرد تصویر وکلیپ های ویدیویی دارند در توسعه صنعت گردشگری الکترونیک باید بیشتر مورد توجه واقع شود. بر این اساسعکس و فیلم گردشگران در معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در فضای مجازی یک فاکتور ضروری است کهتأثیر مستقیمی بر روی انتخاب مقصد گردشگری توسط گردشگران بین المللی دارد. آنچه در این تحقیق بدست آمداین است که با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، کامیونیتیهای محتوایی و وبلاگها، توانایی بازاریابیگردشگری الکترونیکی افزایش مییابد اما در مجموع می توان گفت هنوز رسانه های اجتماعی نتوانسته اند جایگاهخود را در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی پیدا کنند و این تفاوت ناشی از ویژگی های ارتباطی و بازارایابیمتفاوت رسانه های جدید با رسانه های قدیمی تر است.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیکامیونیتهای محتوایی
وبلاگها
بازاریابی گردشگری الکترونیکی
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2015-02-201393-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائیاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی،دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم تحقیقات
شاپا
2322-32942476-597X




