بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری
(ندگان)پدیدآور
رجبی, اسماعیلعسگری ده آبادی, حمیدرضاکاظمی, روح الهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از گزینه های دولتها برای ارتقاء کیفیت خدمات و دگرگونیِ آن، بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک می باشد. کانال و رسانه ی اصلی ارائه ی خدمات الکترونیک نیز همان وب سایت سازمان است که تمامی خدمات از آن طریق ارائه می شود. در این جاست که دیگر سنجش کیفیت خدمات سازمان از محیط فیزیکی و ساختمان سازمان بیرون می آید و وارد دنیای وب سایت ها یعنی دنیای مجازی می شود. بنابراین با این تغییر بزرگ در شیوه ارائه خدمات قاعدتاً شیوهی سنجش آن هم تغییر می کند و شاخص های جدیدی برای سنجش و ارزیابی این نوع از خدمات مورد نیاز می باشد. در این پژوهش بدنبال بررسی عواملی هستیم که بر رضایت مشتریان (یا همان مسافران) از خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری اثر دارند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. سپس در ادامه، با استفاده از روش های تحلیلعاملی و معادلات ساختاری به بررسی اعتبار مدل و آزمون فرضیات پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که کارکردگرایی، قابلیت استفاده و قابلیت تعاملی خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری بر رضایت مشتریان از این خدمات اثر دارد و این رضایت نیز نهایتاً، بر قصد استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی اثرگذار است.
کلید واژگان
خدمات الکترونیککارکردگرایی
قابلیت استفاده
قابلیت تعامل
رضایت مشتری
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،بیمه تعاوندانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور تهران
کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2322-32942476-597X




