• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت گردشگری
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بخش بندی بازار طبیعت گردی داخلی بر مبنای انگیزه سفر

    (ندگان)پدیدآور
    سید موسوی, سولماز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    467.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بدونشکریشههراستراتژیبازاریابیموفقدربخش‌بندیصحیحبازارموردنظرقراردارد،صنعتگردشگرینیزازاینقاعدهمستثنانیست. علیرغماینکهطبیعت‌گردیتبدیلبهیکیازگونه‌هایاصلیصنعتگردشگریشده،اما بسیاری از ویژگی‌هایاینبازارمهمدرکشورمانایرانهمچنان ناشناخته باقی مانده است. بادرنظرگرفتنفاصلهمیانبازارفعلیطبیعت‌گردیوتوانایی‌هایبالقوهآندرایران،بکارگیریراهبردهایصحیحبرایتوسعهطبیعت‌گردیمنوطبهشناختبیشترخصوصیاتبخش‌هایموجوددرآناست.هدف از انجام این تحقیق،ضمندرکانگیزهگردشگران،شناساییبخش‌هایموجوددرمقولهطبیعت‌گردیبود. دراینراستابااتخاذیکرویکرددومرحله‌ایبازارطبیعت‌گردیداخلیبرمبنایانگیزهبخش‌بندیوویژگی‌هایآنشناساییشدوپیشنهاداتکاربردیدرزمینهبازاریابیبهتفکیکخوشه‌هاارائهگردید. جامعه آماری تحقیق، طبیعت­گردان داخلی بازدیدکننده از منطقه الموت بودند. روش نمونه­گیری، نمونه­گیری در دسترس بود و در مجموع 246 پرسشنامه معتبر مورد تحلیل قرار گرفت. درمرحلهنخستوپسازانجامتحلیلخوشه‌ای بر مبنای انگیزه،سهخوشهاستخراجشد: خوشه­ها‌یطبیعت‌گردانواقعی،حرفه‌ای‌هاووقت‌گذران‌ها. درمرحلهبعد،برایبررسیگرایشافراددرخوشه‌هایمذکوربهابعادطبیعت‌مداریوانسان‌مداریازتحلیلممیزی (آنالیزتشخیصی) استفادهشد. درمجموعنتایجحاصلازتحلیلممیزینشاندادکهبااطمینان 95% عضویتافراددرخوشه‌هایمذکورتأثیریبرگرایشآنهابهابعادطبیعت‌مداریویاانسان‌مدارینداشته است.تمامی عملیات فوق الذ کر با استفاده از نرم­افزارهای لیزرل 72/8 و 19 SPSS تحت ویندوز انجام پذیرفت.
    کلید واژگان
    طبیعت‌گردی
    بخش‌بندی بازار
    انگیزه سفر
    منطقه الموت

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2322-3294
    2476-597X
    URI
    http://tms.atu.ac.ir/article_76.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108190

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب