• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 44, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 44, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شبیه سازی و بررسی جریان در فیلتر هوای یک موتور احتراق داخلی SIساخت داخل

    (ندگان)پدیدآور
    رضوی, سیداسماعیلعلی محمدزاده, ناصر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.176 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    یادداشت پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    قدرت تصفیه فیلتر هوا رابطه مستقیمی با افت فشار جریان در آن دارد. در پژوهش حاضر، اندازه افت فشار و سایر پارامترهای جریان در عبور از فیلتر هوای پژو 405، به صورت عددی مدل شده است. با توجه به محاسبات انجام یافته، جریان، تراکم ناپذیر و آشفته در نظر گرفته شده و مدل k-  استاندارد به کار رفته است. جملات همرفت نیز با روش فراباد مرتبه اول گسسته شده‌اند.  همچنین در محیط متخلخل از سرعت فیزیکی به جای سرعت ظاهری استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشانگر افت فشاری بین 0.05%  تا 1.9%، بسته به دور موتور، می باشد. این افت فشار در مقایسه با افت فشار سایر اجزای سیستم تامین هوا، ناچیز بوده و می توان قدرت تصفیه فیلتر را افزایش داد. همچنین نتایج مدلسازی، نشانگر وجود جریان های چرخشی در گوشه‌های قسـمت ورودی محفـظه فیلـتر می‌باشد که علاوه بر افت فـشار، باعث کاهـش ظرفیت فیلـتر نیز می‌گردند. برای حذف این جریان ها، تغییراتی در سطح مقطع لوله کثیف و نحوه اتصال آن به محفظه ورودی داده شده و مدل جدید دوباره تحلیل گردید. نتایج به دست آمده، نشانگر حذف جریان های چرخشی و کاهش نسبی در افت فشار می باشند.
    کلید واژگان
    جریان تراکم ناپذیر
    محیط متخلخل
    معادلات ناویر-استوکس
    مدل آشفتگی k-ϵ استاندارد
    فیلتر هوا
    افت فشار
    موتور احتراق داخلی SI

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-10-23
    1393-08-01
    ناشر
    رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشگاه تبریز، دانشکده فنی مهندسی مکانیک
    دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، دانشکده فنی مهندسی مکانیک

    شاپا
    2228-5148
    URI
    https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_3425.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106572

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب