مرور دوره 44, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
طراحی بهینهی یک مبادلهکن فشردهی گرما جهت بازیابی حرارت با الگوریتم زنبور عسل (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2014-10-23)در این مقاله، به مدلسازی و بهینهسازی یک مبادلهکن گرمای صفحهای پرهدار به منظور بازیابی حرارت در سیستمهای تولید همزمان برق و حرارت پرداخته شده است. متغیرهای طراحی جهت بهینهسازی مبادلهکن گرما شامل طول جریانهای گرم ...
 
- 
بررسی عددی جریان ترکیبی سیال غیر نیوتنی با اثر مگنوهیدرودینامیک برای سطح قائم موج دار (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2014-10-23)در این مقاله، انتقال حرارت ترکیبی برای سیال غیر نیوتنی همراه با اثر مگنوهیدرودینامیک در شرایط مرزی شار ثابت در طول سطوح قائم موجدار مورد مطالعه قرار گرفته است. از یک تبدیل مختصات برای تبدیل معادلات سطح مواج به سطح صاف ...
 
- 
بررسی تجربی تأثیر باد کرونا و محرک پلاسمایی DBD بر رفتار لایه مرزی در حالت استفاده از جریان مستقیم (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2014-10-23)امروزه استفاده از محرکهای پلاسمایی جریان متناوب نسبت به جریان مستقیم، جهت کنترل فعال جریان، متداولتر بوده و تقریبأ هیچ کار تحقیقی بر روی پلاسمای جریان مستقیم انجام نگرفته است. در این مقاله با استفاده از یک منبع تغذیه ...
 
- 
تعیین زاویه پاشش سوخت بهینه برای یک موتور اشتعال جرقهای پاشش مستقیم(GDI) با شبیهسازی عددی (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2014-10-23)مجموعة پاشش مستقیم سوخت به اتاق احتراق به جای پاشش در راهگاه ورودی یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش مصرف سوخت و گازهای آلاینده خروجی موتور است. با این راهبرد در حالی که مصرف سوخت موتورکاهش چشمگیری مییابد قدرت موتور نیز حفظ ...
 
- 
بررسی تأثیر پارامترهای جاذب ضربه بر دینامیک هواپیما در هنگام فرود بر روی باند ناهموار (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2014-10-23)تأثیر ضربه فرود و ناهمواریهای باند فرود بررفتار دینامیکی هواپیما همواره مورد توجه شرکتهای سازنده هواپیما و محققان بوده است. پیچیدگیهای موجود در مسئله سبب شده است که در تحقیقات انجام شده تاکنون غالباً از مدلهای خطی برای ...
 



