دوره 11, شماره 32
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
زنان و سبک زندگی؛ مطالعه ارزشهای محوری در صفحات زن نوشته اینستاگرامی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-06-21)اینستاگرام نقش پررنگی در زندگی روزمره ایرانیان دارد و از این لحاظ از جمله متون رسانه ای است که از اهمیت وافری در مطالعه سبک زندگی زنان برخوردار است. این پژوهش به عنوان مطالعه ای اولیه در زمینه ابعاد شبکههای اجتماعی، با ...
-
تجزیه و تحلیل تأثیر رسانه های نوین بر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران (با تأکید بر مقایسه هویت فرهنگی ملی و دینی زنان و مردان)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-06-21)عصر نوین با تولد رسانههای نوین، دستاوردی از انقلاب در اطلاعات و ارتباطات بوده که با فروپاشی ساختهای قدیم و ظهور نشانههایی از پساساختارگرایی، تغییر ساختها و پسامدرنیسم همزمان گشته و درنتیجه آن استنباط از مفاهیم و معانی ...
-
بررسی نقش و جایگاه زنان در افسانههای عامیانه کرمان(براساس رویکرد فمینیسم اگزستنسیالیسم و کمونیسم)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-06-21)پرداختن به زنان و مسائل مربوط به آنها، همواره یکی از مهمترین موضوعاتِ بررسیشده در جوامع بشری بهشمار میرود. فرهنگ عامّۀ هر ملّت، بهویژه قصّهها و افسانهها، یکی از بهترین بسترهایی است که میتوان در آن ردّ پایی از باورها، ...
-
تحلیل مفهوم دیگری زنانه در سینمای اصغر فرهادی از منظر آرای امانوئل لویناس
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-06-21)این مقاله فرضهای بنیادین در بازنمایی نقش زن در سینمای فرهادی را در چهارچوب غیریتِ امر زنانه در آرای امانوئل لویناس واکاوی می کند. آرای لویناس از این حیث مهم است که همواره از سوی برخی از متفکرین متهم شده که دیدگاهی سنتی ...
-
تحلیل روایت کاربران متأهل از مشارکت در سایتهای همسریابی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-06-21)این مطالعه با استفاده از روش نظریۀ زمینهای به تحلیل پدیدارشناختی تجربۀ زیستۀ کاربران اعم از مردان و زنان متأهل در تالارهای همسریابی انجام شده است؛ برای این منظور با استفاده از تکنیک نمونهگیری هدفمند با 11 عضو متأهل در ...



