• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 18, شماره 60
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 18, شماره 60
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه چارچوبی به منظور تبیین مؤلفه‌های بازاریابی پایدار با استفاده از روش فراترکیب و دلفی در شرکت‌های دانش‌بنیان

    (ندگان)پدیدآور
    آزادی, سیامکنمامیان, فرشیدمعروفی, فخرالدیمرادی, علیرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه توجه به مفهوم ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺿﺮورﺗﯽ برای تمامی شرکت‍‌های هزاره جدید است. در واقع ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺧﻠﻖ ارزش‌ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺪف ﺧﻮد مزیت آفرینی ﻧﻤﺎﯾﺪ. هدف این پژوهش‌‌‌‌‌‌‌، ارائه چارچوبی به منظور تبیین مؤلفه‌های بازاریابی پایدار با بهره‌‌‌‌‌‌‌گیری از اطلاعات موجود در پایگا‌ه‌های علمی معتبر و نظرات خبرگان می‌باشد. ﺗﺤﻘﯿﻖ حاضر ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻫﺪف از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ‌‌‌‌‌‌‌، ﺑﺮ اساس دﺳﺘﺎورد ﯾﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ‌‌‌‌‌‌‌، ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎرﺑﺮدی و همچنین از حیث نوع داده‌ها ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯿﻔﯽ به شمار می‌آید. برای انجام این پژوهش در مرحله اول و برای تحلیل ادبیات پژوهش از روش فراترکیب استفاده شد. سپس با استفاده از روش دلفی دو مرحله‌ای که در دور اول تعداد 14نفر و در دور دوم 11 نفر از ایشان همکاری نموده‌اند‌‌‌‌‌‌‌، نظرات خبرگان شرکت‌های دانش‌بنیان غرب کشور اخذ گردیده و در قالب 10 مقوله و 31 مفهوم طبقه‌بندی شدند. نتایج حاکی از آن است که مؤلفه‌های بازاریابی پایدار در شرکت‌های دانش بنیان از مقوله‌های مدیریت ارزش مشتری‌‌‌‌‌‌‌، توسعه برند پایدار‌‌‌‌‌‌‌، پایداری زیست محیطی‌‌‌‌‌‌‌، توسعه محصولات پایدار‌‌‌‌‌‌‌، سرمایه محیطی و اجتماعی‌‌‌‌‌‌‌، کسب‌وکار پایدار‌‌‌‌‌‌‌، نوآوری پایدار‌‌‌‌‌‌‌، مدیریت بازاریابی سبز‌‌‌‌‌‌‌، مدیریت استراتژیک پایدار و مدیریت تغییر یکپارچه تشکیل شده است.
    کلید واژگان
    بازاریابی پایدار‌‌‌‌‌‌‌
    فرا ترکیب‌‌‌‌‌‌‌
    دلفی‌‌‌‌‌‌‌
    شرکت‌های دانش‌بنیان

    شماره نشریه
    60
    تاریخ نشر
    2023-07-23
    1402-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کردستان، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، سنندج، ایران‌‌‌‌‌‌‌
    استادیار، گروه علوم اقتصادی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران‌‌‌‌‌‌‌

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/jomm.2023.73109.2043
    https://jomm.srbiau.ac.ir/article_22600.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1031157

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب