| dc.contributor.author | صمصامی, اعظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | ذوقی, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریعت باقری, محمدمهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-04-19T19:48:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-07-10T19:48:14Z | |
| dc.date.available | 1402-04-19T19:48:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-07-10T19:48:14Z | |
| dc.date.issued | 2022-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-12-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-09-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صمصامی, اعظم, ذوقی, لیلا, شریعت باقری, محمدمهدی. (1401). ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیینگری، خودشفقتورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان. مطالعات برنامه درسی, 17(66), 315-334. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4986 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jcsicsa.ir/article_150610.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004362 | |
| dc.description.abstract | هدف مقاله، مدل ساختاری کمکطلبی بر اساس خودتعیینگری، خودشفقتورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیریتحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان بود. روش پژوهش همبستگی با تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری بود. از جامعه آماری دانشآموزان دختر متوسطه2 تهران، به حجم 539 دانشآموز، با نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب و به ابزارهای پژوهش پاسخ دادند. در این پژوهش از پرسشنامههای کمکطلبی رایان و پنتریچ، درگیریتحصیلی شوفلی و بکر، باورهایانگیزشی پنتریچ و همکاران، خودشفقتورزی نف، خودتعیینگری ایلاردی و همکاران، و شکفتگی داینر و همکاران استفاده شد. دادهها با SPSS23 وAMOS23 تجزیه و تحلیل و یافتهها نشان دادند بین خودتعیینگری، شکفتگی، درگیریتحصیلی و باورهایانگیزشی با کمکطلبی رابطه معنادار وجوددارد. بین خودشفقتورزی و کمکطلبی رابطه وجود نداشت. نتایج مدلیابی معادلات ساختاری نشان داد درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی نقش میانجیگری کامل را در پیش بینی کمک طلبی براساس خودتعیینگری دارند. از نتایج این پژوهش ظرفیت کاربست آن در آموزشهای همه جانبه در تعلیم و تربیت است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 815 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Studies | en_US |
| dc.subject | کمک طلبی | fa_IR |
| dc.subject | درگیریتحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | باورهای انگیزشی | fa_IR |
| dc.subject | خودتعیینگری | fa_IR |
| dc.subject | خودشفقتورزی | fa_IR |
| dc.subject | شکفتگی | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیینگری، خودشفقتورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دبیر و مدرس اموزش خانواده | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی و عضو هیات علمی، دانشگاه علوم انتظامی امین | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی تربیتی و عضو هیات علمی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 66 | |
| dc.citation.spage | 315 | |
| dc.citation.epage | 334 | |