نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمصامی, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorذوقی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorشریعت باقری, محمدمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-19T19:48:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-10T19:48:14Z
dc.date.available1402-04-19T19:48:13Zfa_IR
dc.date.available2023-07-10T19:48:14Z
dc.date.issued2022-07-23en_US
dc.date.issued1401-05-01fa_IR
dc.date.submitted2021-12-16en_US
dc.date.submitted1400-09-25fa_IR
dc.identifier.citationصمصامی, اعظم, ذوقی, لیلا, شریعت باقری, محمدمهدی. (1401). ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان. مطالعات برنامه درسی, 17(66), 315-334.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_150610.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004362
dc.description.abstractهدف مقاله، مدل ساختاری کمک­طلبی بر اساس خودتعیین­گری، خودشفقت­ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری­تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش­آموزان بود. روش پژوهش همبستگی با تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری بود. از جامعه آماری دانش­آموزان دختر متوسطه2 تهران، به حجم 539 دانش­آموز،  با نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب و  به ابزار­های پژوهش پاسخ دادند. در این پژوهش از پرسشنامه­های کمک­طلبی رایان و پنتریچ، درگیری­تحصیلی شوفلی و بکر، باورهای­انگیزشی پنتریچ و همکاران، خودشفقت­ورزی نف، خودتعیین­گری ایلاردی و همکاران، و شکفتگی داینر و همکاران استفاده شد. داده­ها با SPSS23  وAMOS23  تجزیه و تحلیل و یافته­ها نشان دادند بین خودتعیین­گری، شکفتگی، درگیری­تحصیلی و باورهای­انگیزشی با کمک­طلبی رابطه  معنادار وجوددارد. بین خودشفقت‌ورزی و کمک­طلبی رابطه وجود نداشت. نتایج مدل­یابی معادلات ساختاری نشان داد درگیری تحصیلی و  باورهای انگیزشی نقش  میانجی‌گری کامل را در پیش بینی کمک طلبی براساس خودتعیین­گری دارند.   از نتایج این پژوهش ظرفیت کاربست آن در آموزش­های همه جانبه  در تعلیم و تربیت است.fa_IR
dc.format.extent815
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectکمک ­طلبیfa_IR
dc.subjectدرگیری­تحصیلیfa_IR
dc.subjectباورهای انگیزشیfa_IR
dc.subjectخودتعیین­گریfa_IR
dc.subjectخودشفقت‌ورزیfa_IR
dc.subjectشکفتگیfa_IR
dc.titleارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدبیر و مدرس اموزش خانوادهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی و عضو هیات علمی، دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی تربیتی و عضو هیات علمی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue66
dc.citation.spage315
dc.citation.epage334


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد