مرور دوره 9, شماره 3 بر اساس عنوان

  • تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمرو 

    احدی, بتول؛ میرزایی, پری؛ نریمانی, محمد؛ ابوالقاسمی, عباس (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف: در پژوهش حاضر، هدف بررسی تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختران کمروی دوره راهنمایی با دامنه سنی 14-11 سال در شهرستان اردبیل بود. روش: با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای ...

  • تأثیر خودآموزی کلامی ‌بر بهبود نشانه‌های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای 

    هاشمی, تورج؛ بیرامی, منصور؛ اقبالی, علی؛ واحدی, حسین؛ رضایی, رسول (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف :در این پژوهش اثر خودآموزی کلامی بر علائم مرضی کودکان مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای مورد بررسی قرار گرفت.روش :با بهره گیری از طرح نیمه آزمایشی ، نمونه‌ای شامل 40 نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم مبتلا به ...

  • مروری بر نقش مخچه در نارساخوانی 

    رمضانی واسوکلایی, احمد (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف: در مقاله حاضر، شواهد و مستندات  درباره ارتباط مشکلات نارساخوانی با نقص مخچه ارائه می‌شود. روش: در ابتدا، شواهد مربوط به نقش آشکار مخچه در مهارتهای حرکتی و مهارتهای شناختی، به ویژه در مهارتهای مبتنی بر زبان گفتاری مرور ...

  • مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی 

    فرج اللهی, مهران؛ سرمدی, محمدرضا؛ تقدیری نوش آبادی, امیر (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه وضعیت پیشرفت تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و مدارس تلفیقی استان قم انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع علّی – مقایسه‌ای است. جامعه آماری تحقیق 151 نفر از والدین و معلمان ...

  • میزان شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله‌ای در دانش‌آموزان دبستانی 

    نجفی, محمود؛ فولاد چنگ, محبوبه؛ علیزاده, حمید؛ محمدی فر, محمد علی (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله‌ای در دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز بود. روش:  با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی از جامعه آماری ...

  • میزان شیوع مشکلات رفتاری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران 

    غباری بناب, باقر؛ پرند, اکرم؛ حسین خانزاده فیروزجاه, عباسعلی؛ موللی, گیتا؛ نعمتی, شهروز (وزارت آموزش و پرورش, 2009-12-01)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در شهر تهران انجام شده است. روش: در این پژوهش 1407 دانش‌آموز مقطع ابتدایی در پایه‌های تحصیلی اول تا پنجم، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای ...