• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی

    (ندگان)پدیدآور
    فرج اللهی, مهرانسرمدی, محمدرضاتقدیری نوش آبادی, امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    175.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه وضعیت پیشرفت تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و مدارس تلفیقی استان قم انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع علّی – مقایسه‌ای است. جامعه آماری تحقیق 151 نفر از والدین و معلمان دانش‌آموز پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی استان قم بود. با توجه اهداف تحقیق 120 نفر به طور تصادفی و در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه دموگرافیک، پرسشنامه ارزیابی و رفتاری راتر و آزمون ماتریس پیش‌رونده بود. پرسشنامه آزمون ماتریس پیش‌رونده به منظور تعیین بهره هوشی دانش‌آموزان و پرسشنامه‌های دموگرافیک و ارزیابی رفتار راتر A و B به ترتیب به منظور تعیین میزان پیشرفت تحصیلی و نحوه رفتار دانش‌آموزان در بین معلمین و والدین دانش‌آموزان توزیع شد تا اطلاعات مورد نیاز از این طریق به دست آید. اطلاعات جمع آوری شده با بهره‌گیری از روشهای آماری همبستگی و T استودنت تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق مبیّن این است که بین نمرات دانش‌آموزان استثنایی و تلفیقی در حد  از نظر آماری تفاوت معناداری وجود ندارد. اما میزان افسردگی و رفتار ضداجتماعی آنها در حد  تفاوت آماری معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: دانش‌آموزانی که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل بودند، در مقایسه با دانش‌آموزانی که در مدارس تلفیقی تحصیل می‌‌کردند، دارای افسردگی کمتر و رفتار ضد اجتماعی بیشتر هستند
    کلید واژگان
    آسیب شنوایی
    مدارس ویژه
    تلفیقی
    عادی
    رفتار ضد اجتماعی
    پیشرفت تحصیلی
    تخصصي

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-12-01
    1388-09-10
    ناشر
    وزارت آموزش و پرورش
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور
    دانشگاه پیام نور
    دانشگاه پیام نور

    شاپا
    1682-6612
    URI
    http://joec.ir/article-1-313-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559349

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب