• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمرو

    (ندگان)پدیدآور
    احدی, بتولمیرزایی, پرینریمانی, محمدابوالقاسمی, عباس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    191.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: در پژوهش حاضر، هدف بررسی تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختران کمروی دوره راهنمایی با دامنه سنی 14-11 سال در شهرستان اردبیل بود. روش: با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای 700 دانش‌آموز انتخاب شدند. همه این دانش‌آموزان، مقیاس کمرویی را تکمیل کردند. از میان آنها هشتاد دانش‌آموز که نمراتشان دو انحراف استاندارد بالاتر از میانگین بود، انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس به دانش‌آموزان گروه آزمایشی روشهای حل مسئله اجتماعی طی هفت جلسه آموزش داده شد. از خرده آزمون سازش اجتماعی آزمون شخصیتی کالیفرنیا برای تعیین میزان سازگاری اجتماعی و از میانگین نمره‌های نیمسال تحصیلی برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد.  یافته‌ها: نتایج نشان داد که تفاوت نمرات پیش‌آزمون-پس‌آزمون در دو گروه آزمایشی به طور معنی‌داری بیشتر از تفاوت نمرات پیش‌آزمون-پس‌آزمون در گروه کنترل است(001/0=P).نتیجه‌گیری: آموزش حل مسئله اجتماعی می‌تواند سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمرو را بهبود بخشد
    کلید واژگان
    سازگاری اجتماعی
    کمرویی
    آموزحل مسئله اجتماعی
    پیشرفت تحصیلی
    تخصصي

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-12-01
    1388-09-10
    ناشر
    وزارت آموزش و پرورش
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشگاه محقق اردبیلی

    شاپا
    1682-6612
    URI
    http://joec.ir/article-1-307-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559343

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب