• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر خودآموزی کلامی ‌بر بهبود نشانه‌های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    هاشمی, تورجبیرامی, منصوراقبالی, علیواحدی, حسینرضایی, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    259.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف :در این پژوهش اثر خودآموزی کلامی بر علائم مرضی کودکان مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای مورد بررسی قرار گرفت.روش :با بهره گیری از طرح نیمه آزمایشی ، نمونه‌ای شامل 40 نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای از مدارس ابتدایی شهر تبریز انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات : شامل ملاکهای تشخیصی DSM-IV-TR و پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) (فرم معلم) بود . در فرایند اجرا، گروه آزمایش به مدت 12 جلسهیک ساعتی طی 6 هفته تحت آموزش خودآموزی کلامی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکرد. یافته‌ها: نتایج حاصل از روش تحلیل کوواریانس یک راهه نشان داد که کاربرد و آموزش خودآموزی کلامی ‌موجب بهبود نشانه‌های مرضی دانش‌آموزان واجد اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای می‌شود. نتیجه‌گیری : با استفاده از این روش آموزشی – درمانی می‌توان به بهبود نشانه‌های مرضی دانش‌آموزان دارای اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای کمک کرد.
    کلید واژگان
    اختلال نافرمانی مقابله‌ای
    خودآموزی کلامی
    تخصصي

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-12-01
    1388-09-10
    ناشر
    وزارت آموزش و پرورش
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تبریز
    دانشگاه تبریز
    دانشگاه تبریز
    دانشگاه تبریز
    دانشگاه تبریز

    شاپا
    1682-6612
    URI
    http://joec.ir/article-1-308-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559344

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب