دوره 20, شماره 49
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای طرحواره محور کمال گرایی تحصیلی با آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر دارای کمالگرایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی از مهمترین مشکلات دانش آموزان سراسر جهان هستند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای طرحواره محور کمالگرایی تحصیلی و آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی ...
 
- 
ارائه مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس نگرش تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و تحول مثبت جوان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس نگرش تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و تحول مثبت جوانی انجام شد. روش این پژوهش، توصیفی-همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش ...
 
- 
اثربخشی آموزش شادیبخشی لیوبومیرسکی بر هیجان مثبت یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی در بین دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش شادیبخشی لیوبومیرسکی بر هیجان مثبت یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی بر دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. پژوهش از نوع نیمهآزمایشی (طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه) بود. جامعه آماری پژوهش، ...
 
- 
الگوی روابط ساختاری هویت تحصیلی موفق بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی با میانجیگری ذهنآگاهی و خودکارآمدی تحصیلی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی روابط ساختاری هویت تحصیلی موفق است که بر اساس آن نیازهای بنیادین روانشناختی به عنوان متغیر درون داد، ذهنآگاهی و خودکارآمدی تحصیلی به عنوان متغیر میانجی و هویت تحصیلی موفق به عنوان متغیر برون ...
 
- 
اثربخشی برنامه آگاهی واج شناختی چندرسانهای بر مهارت خواندن دانشآموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی برنامه آگاهی واجشناختی چندرسانهای بر مهارت خواندن دانشآموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی بود. در این پژوهش که به روش تکآزمودنی و به شیوهی خط پایه اجرا شد، جامعه-ی آماری ...
 
- 
تدوین و ارزیابی اثر بخشی برنامه آموزش خلاق بر نشاط معنوی ، تفکر خلاق و مهارت حل مساله در دانشجویان دانشگاه های مشهد (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف پژوهش حاضر ، تدوین و ارزیابی اثر بخشی برنامه آموزش خلاق بر نشاط معنوی ، تفکر خلاق و مهارت حل مساله در دانشجویان دانشگاه هاست. براساس پژوهش کاربردی - آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و اجرای آزمون های ...
 
- 
تدوین و ارزیابی اثر بخشی برنامه آموزش خلاق بر نشاط معنوی ، تفکر خلاق و مهارت حل مساله در دانشجویان دانشگاه های مشهد (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف پژوهش حاضر ، تدوین و ارزیابی اثر بخشی برنامه آموزش خلاق بر نشاط معنوی ، تفکر خلاق و مهارت حل مساله در دانشجویان دانشگاه هاست. براساس پژوهش کاربردی - آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و اجرای آزمون های ...
 
- 
پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس تابآوری تحصیلی، عدم تحمل بلاتکلیفی، کمالگرایی مثبت و منفی: نقش واسطهای اجتناب تجربهای (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)هدف پژوهش حاضر پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس تابآوری تحصیلی، عدم تحمل بلاتکلیفی، کمالگرایی مثبت و منفی با نقش واسطهای اجتناب تجربهای بود. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری را کلیه دانشجویان دختر ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه منابع استرس دوره دانشجویی در یک نمونه از جمعیت دانشجویان ایرانی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)امروزه به دلیل پیچیدگی جوامع، عوامل زیادی موجب زمینه سازی استرس بهخصوص زمانی که دانش آموزان از دوران مدرسه به دوران دانشجویی انتقال مییابند، به جهت قرار گرفتن در یک محیط جدید در برابر استرس آسیب زا هستند. بنابراین هدف ...
 
- 
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای طرحواره محور کمال گرایی تحصیلی با آموزش شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر دارای کمالگرایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)مقدمه: اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی از مهمترین مشکلات دانش آموزان سراسر جهان هستند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای طرحواره محور کمالگرایی تحصیلی و آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب امتحان و فرسودگی تحصیلی ...
 
- 
اثربخشی مصاحبۀ انگیزشی بر خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مصاحبۀ انگیزشی بر کاهش خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم شهر بوکان انجام گرفت. روش پژوهش، آزمایشی از نوع پیشآزمون – پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه ...
 
- 
تدوین مدل پیامدهای روانی و اجتماعی اضطراب ناشی از پاندمی کووید19 (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و تدوین مدل پیامدهای روانشناختی و اجتماعی اضطراب ناشی از پاندمی کووید 19 و شناسایی عوامل میانجیگر در روابط میان این متغیرها در پرستاران بیمارستانهای پذیرشکننده بیماران کرونایی در ...
 
- 
ارائه مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس نگرش تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و تحول مثبت جوانی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2023-03-21)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس نگرش تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و تحول مثبت جوانی انجام شد. روش این پژوهش، توصیفی-همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش ...
 



