• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 20, شماره 49
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 20, شماره 49
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی برنامه آگاهی واج شناختی چندرسانه‌ای بر مهارت خواندن دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    سعیدی, سمیراحسن زاده, سعیدقاسم زاده, سوگند
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی برنامه آگاهی واج‌‌شناختی چندرسانه‌ای بر مهارت خواندن دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی بود. در این پژوهش که به روش تک‌آزمودنی و به شیوه‌ی خط پایه اجرا شد، جامعه-ی آماری شامل دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی در شهر تهران بود که از میان آنان، دو دانش‌آموز دختر با عملکرد هوشی مرزی به شیوه‌ی نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. یکی از این دانش‌آموزان دارای مشکلاتی در خواندن بود و دیگری مشکلی در خواندن نداشت. سپس، برنامه‌ی آگاهی واج‌شناختی طی 12 جلسه 45 دقیقه‌ای به آنان ارائه شد. همچنین، آزمودنی‌ها در سه مرحله، با آزمون خواندن و نارساخوانی (نما) مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده از تحلیل دیداری داده‌ها و شاخص اندازه اثر نشان داد که عملکرد هر دو آزمودنی در خرده‌مقیاس‌های مهارت‌ خواندن در مرحله مداخله نسبت به مرحله خط پایه افزایش معناداری داشته است. بنابراین، به نظر می‌رسد برنامه آگاهی واج‌شناختی چندرسانه‌ای بر افزایش مهارت خواندن دانش‌آموزان با عملکرد هوشی مرزی پایه اول ابتدایی موثر است.
    کلید واژگان
    برنامه آگاهی واج‌شناختی چندرسانه‌ای‌
    مهارت خواندن
    عملکرد هوشی مرزی

    شماره نشریه
    49
    تاریخ نشر
    2023-03-21
    1402-01-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    آموزگار استثنایی،سازمان آموزش و پرورش استثنایی
    استاد دانشگاه تهران
    دانشگاه تهران

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2023.43821.5222
    https://jeps.usb.ac.ir/article_7705.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1032676

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب