• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • باغ نظر
    • دوره 9, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • باغ نظر
    • دوره 9, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه سبک‌های یادگیری و عملکرد دانشجویان در کارگاه طراحی معماری

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی مشاور, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.310 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالۀ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شناخت دانشجویان یکی از عوامل مهم و مؤثر بر آموزش در کارگاه‌های معماری است. جهت کسب نتایج بهتر بر اساس آموزش و پرورش شناختی، در کارگاه‌های طراحی نیاز است تا به یادگیرندگان نیز در فرایند آموزش توجه شود.   بر همین اساس؛ روان‌شناسان علوم تربیتی سعی در شناخت یادگیرندگان بر اساس ویژگی‌های شخصی کرده‌اند. یکی از این ویژگی‌ها، سبک‌های یادگیری است که ترجیحات یادگیری هر شخص را بیان می‌کند.    این نوشتار نیز سعی دارد بر اساس یکی از انواع تقسیم‌بندی‌ سبک‌های یادگیری که متعلق به «دیوید کلب» است و چهار سبک یادگیری واگرا، همگرا، انطباق‌یابندهو جذب‌کنندهرا مطرح می‌کند، به بررسی عملکرد دانشجویان معماری در کارگاه طراحی بپردازد.   برای بررسی رابطه عملکرد دانشجویان با سبک‌های یادگیری، ابتدا بر اساس سیاهه سبک‌های یادگیری کلب به چگونگی توزیع دانشجویان معماری در سبک‌های یادگیری پرداخته می‌شود و سپس عملکرد دانشجویان در دو بخش فعالیت‌های کارگاهی، شامل طراحی و اسکیس‌ها مورد بررسی و مقایسه تطبیقی قرار می‌گیرد.   نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که دانشجویان با سبک یادگیری واگرا، دارای بهترین عملکرد و دانشجویان همگرا دارای ضعیف‌ترین عملکرد در کارگاه طراحی معماری هستند. همچنین مشخص شد؛ تأثیرات آموزشی برنامه اسکیس در دانشجویان جذب‌کننده و طراحی بلندمدت در دانشجویان انطباق‌یابنده از تأثیر بیشتری برخوردار است.
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی : آموزش طراحی معماری
    سبک یادگیری واگرا
    سبک یادگیری همگرا
    سبک یادگیری جذب‌کننده
    سبک یادگیری انطباق یابنده

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر
    Nazar Research Center for Art, Architecture and Urbanism (NRC)
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه معماری، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه بوعلی سینا، همدان

    شاپا
    1735-9635
    2251-7197
    URI
    http://www.bagh-sj.com/article_1172.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/97459

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • « ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390) 

      پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)
      "وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...

    • چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) 

      نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری‌ مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده‌ آموزش‌های ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرح‌های اجرا شده نشان می‌دهد،ارائه‌ آموزش‌های ترمیمی و تدریس مقایسه‌ای ...

    • شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط‌کار با استفاده از تکنیک‌های سلسله‌مراتبی فازی و تاپسیس 

      پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)
      امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیت‌های کارکنان و یادگیری مستمر و به‌هنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمان‌های دفاعی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب