نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیردهقان, مهین نازfa_IR
dc.contributor.authorنوشی, موسیfa_IR
dc.contributor.authorاسحاقی, الههfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-12T20:49:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-02T20:49:07Z
dc.date.available1402-02-12T20:49:06Zfa_IR
dc.date.available2023-05-02T20:49:07Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2021-05-10en_US
dc.date.submitted1400-02-20fa_IR
dc.identifier.citationمیردهقان, مهین ناز, نوشی, موسی, اسحاقی, الهه. (1399). تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا (1)سطح پایه. مطالعات آموزش زبان فارسی, 6(10), 11-58.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_5857.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/967458
dc.description.abstractتاکنـون در ایـران کتاب هـای متعـددی بـرای آمـوزش زبـان فارسـی بـه غیر فارسـی زبانـان نگاشـته شـده، امـا هنـوز تدویـن کتـاب فیلـم کارآمـد صـورت نگرفتـه اسـت. هـدف ایـن پژوهـش، تهیـه و تدویـن فیلـم پرفـا (1) در راسـتای تکمیـل فیلـم آموزشـی مجموعـه پرفـا در دانشـگاه شـهید بهشـتی اسـت. مبنـای نظـری تحقیـق حاضـر چارچــوب مرجــع آمــوزش زبــان فارســی بــه غیر فارســی زبانان اســت و طراحــی متـون فیلـم بـا تکیـه بـر محتـوای آموزشـی پرفـا (1) بـه انجـام رسـیده اسـت. روش پژوهـش، توصیفی–تحلیلـی اسـت. در ایـن تحقیـق، سـاختارها و ویژگی هـای کتـاب فیلـم آمـوزش زبانهـای خارجـی (فورکورنـرز، اینترچینـج و امریکـن انگلیـش فایـل) در سـطح پایـه بـر مبنـای چارچـوب هیلیـارد 2014 کـه شـامل مولفه هـای فرهنگـی و زبانـی اسـت، بررسـی و بـا تحلیـل کیفـی دنبـال شـده اسـت. هـدف از ایـن تحلیل دسـتیابی بـه رهیافتـی در تدوین متــون فیلــم آموزشــی و تمرین هــای مرتبــط بــا آن اســت. در پاســخ بــه پرســش شــاخصه های باز نمایــی زبانــی و فرهنگـی در کتاب هـای فیلـم آموزشـی بـه ایـن نتیجـه رسـیدیم کـه مولفـه جغرافیـا کمتـر از شـغل و محـل کار مـورد اسـتفاده قـرار گرفتـه و موضوعـی ماننـد مذهـب در نظـر گرفتـه نشـده اسـت. سـرگرمی، خانـواده و آمـوزش بیشـترین کاربـرد را داشـت. در پاسـخ بـه پرسـش دوم بـرای طراحـی مناسـب محتـوا، کتـاب درس پرفـا و قالـب کارآمـد، سـاختار فیلـم فورکورنـرز کـه شـامل قبـل/ همزمـان/ و بـه دنبـال تماشـای فیلـم اسـت بـرای تهیـه کتـاب فیلـم انتخـاب شـد. در ایـن پژوهـش پرسـش سـوم جهـت ارزیابـی تطابـق محتـوای کتـاب فیلـم بـا کتـاب درس از طریـق پرسش ـنامه ای کـه شـامل 36 پرسـش اسـت توسـط 21 مـدرس آمـوزش زبـان فارسـی بـه غیر فارسـی زبانان و انگلیســی انجــام شــد. نتایــج نشــان داد کــه معلم هــا بــاور داشــتند کــه دو نمونــه درس در مقــولات «کیفیــت تکالیـف»، «موضـوع اصلـی»، و «نوشـتن، خوانـدن، شـنیدن» تقـارن زیـادی داشـتند. در مقابـل، دو نمونـه درس در مقـولات «فرهنگـی و اجتماعـی» و «تصاویـر» کمتریـن تقـارن را داشـتند.fa_IR
dc.format.extent817
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمتن فیلم آموزشیfa_IR
dc.subjectتوانش ارتباطی زبانfa_IR
dc.subjectچارچوب فراگیر مرجع اروپاfa_IR
dc.subjectسطح پایه Afa_IR
dc.titleتهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا (1)سطح پایهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای زبانشناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue10
dc.citation.spage11
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد