نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوزه گر کالجی, ولیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:46:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:46:21Z
dc.date.available1399-07-08T20:46:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:46:21Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-17en_US
dc.date.submitted1397-06-26fa_IR
dc.identifier.citationکوزه گر کالجی, ولی. (1397). مراکز ایران‌شناسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در آسیای مرکزی و قفقاز؛ ضرورت عبور از رویکردهای سنتی و ورود به فرایند تجاری سازی. مطالعات روابط فرهنگی بین‌المللی, 4(6), 83-116.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.culturalrelation.ir/article_35288.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/95580
dc.description.abstractایران‌شناسی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی و دیپلماسی عمومی ایران در سطح مناطق آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی به شمار می‌رود. متاسفانه با وجود ظرفیت بسیار ارزشمند ایران‌شناسی در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی و حمایت‌های مادی و معنوی که نهادهای مختلفی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات (معاونت زبان فارسی و ایران شناسی در معاونت گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی های فرهنگی ایران در منطقه)، بنیاد سعدی و بنیاد ایران‌شناسی از کرسی‌ها و مراکز ایران شناسی در سطح کشورهای مختلف این مناطق در ٢٥ سال گذشته داشته‌اند، اما واقعیت آن است که به دلیل عدم ورود به فرایند تجاری‌سازی زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت-های شغلی برای فارغ‌التحصیلان کرسی‌های ایران‌شناسی، وضعیت کرسی‌های رقیب (روسی، چینی، انگلیسی، ترکی استانبولی، عربی و کردی و سایر زبان‌ها) در موقعیت و شرایط به مراتب بهتری قرار گرفته است و در بسیاری از نقاط شاهد تضعیف و کوچک شدن کرسی‌ها و مراکز ایران شناسی هستیم. از آنجا که لازمه هرگونه سیاستگذاری منسجم، یکپارچه و هدفمند، آگاهی از وضعیت ایران‌شناسی در هر یک از کشورهای منطقه آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی است، لذا ضرورت دارد در یک مطالعه جامع و واقع‌بینانه، شرایط، مشکلات و چالش‌های این مراکز آسیب‌شناسی شود و راهکارهای عملی برون رفت از وضعیت کنونی به ویژه عبور از رویکردهای سنتی و ورود به فرایند تجاری‌سازی زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان کرسی‌های ایران‌شناسی مورد مطالعه و تبیین قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent1302
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامیfa_IR
dc.publisherIslamic Culture and Relation Organization Center for Cultural Studiesen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روابط فرهنگی بین‌المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Cultural Relationen_US
dc.subjectایران شناسیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان و ادبیات فارسیfa_IR
dc.subjectآسیای مرکزی و قفقازfa_IR
dc.subjectرایزنی های فرهنگیfa_IR
dc.subjectتجاری سازیfa_IR
dc.titleمراکز ایران‌شناسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در آسیای مرکزی و قفقاز؛ ضرورت عبور از رویکردهای سنتی و ورود به فرایند تجاری سازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - تخصصیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده تحقیقات راهبردی- مجمع تشخیص مصلحت نظامfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue6
dc.citation.spage83
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد