نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیچرانلو, عبداللهfa_IR
dc.contributor.authorشمس, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T20:25:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T20:25:20Z
dc.date.available1401-04-10T20:25:20Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T20:25:20Z
dc.date.issued2021-11-22en_US
dc.date.issued1400-09-01fa_IR
dc.date.submitted2021-07-25en_US
dc.date.submitted1400-05-03fa_IR
dc.identifier.citationبیچرانلو, عبدالله, شمس, معصومه. (1400). هواداری جهان-محلی: تحلیل صفحات هواداری ایرانی از سلبریتی‌های ورزشی جهانی در اینستاگرام. جامعه فرهنگ رسانه, 10(40)fa_IR
dc.identifier.urihttp://scm.iaocsc.ir/article_140135.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/909313
dc.description.abstractاین پژوهش به منظور فهم بهتر فرهنگ هواداری از چهره‌های مشهور جهانی در میان هواداران ایرانی آن‌ها انجام شده است. به‌منظور تحدید موضوع، بر نگرش‌های صاحبان صفحات ایرانی هواداری از دو سلبریتی فوتبالیست جهانی (رونالدو و مسی) در اینستاگرام تمرکز شده است. در تبیین مبانی نظری، رویکردهای مختلف به شهرت جهانی، هویت هواداران، جماعت‌های هواداری و جهان- محلی‌شدن طرح شده است. به‌منظور فهم نگرش‌های هواداران، با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس، با 7 نفر از مدیران صفحات مذکور مصاحبه شده است. تحلیل مضمون این مصاحبه‌ها 5 مضمون اصلی را نشان می‌دهد: «شیفتگی فراوان هواداران ایرانی در قبال سلبریتی‌ جهانی»، «صرف زمان‌ زیاد برای هواداری از سلبریتی جهانی»، «تأثیرگذاری سلبریتی جهانی در زندگی واقعی و روزمره‌ی هواداران ایرانی»، «تعلق خاطر هواداران ایرانی به همه‌ی هواداران سلبریتی و ایجاد روابط دوستی جدید» و «ماهیت جهان-محلی صفحات هواداری و تعاملات هواداران». به نظر می‌رسد کنش‌ها و تعاملات هواداران مصاحبه‌شده، ماهیتی جهانی-محلی دارد؛ یعنی هواداری سرسختانه از یک سلبریتی جهانی یا تمایل به یادگیری زبان او و نیز تعامل با سایر هواداران از ملیت‌های مختلف، دلالت بر رسوخ ابعاد جهانی‌ فرهنگ هواداری در میان هواداران ایرانی دارد. در مقابل، هویت ایرانی هواداران و صفحات هواداری، نظردادن به زبان فارسی در صفحه‌ی سلبریتی خارجی و نیز تعاملات دوستانه‌ی جدید با سایر هواداران ایرانی در فضای مجازی، خصلت‌هایی ملی یا محلی به این نوع هواداری بخشیده است. هواداری از این دو سلبریتی‌ ورزشی جهانی، با عبور از فیلتر رویکرد هواداران ایرانی، ماهیت ایرانی پیدا کرده، و جهانی‌بودن، هویت ایرانی هواداران را کاملاً محو نکرده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.publisherIranian Association for cultural studies & communicationen_US
dc.relation.ispartofجامعه فرهنگ رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofSociety Culture Mediaen_US
dc.subjectفرهنگ هواداریfa_IR
dc.subjectجهانی‌شدنfa_IR
dc.subjectسلبریتیfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.subjectاینستاگرامfa_IR
dc.titleهواداری جهان-محلی: تحلیل صفحات هواداری ایرانی از سلبریتی‌های ورزشی جهانی در اینستاگرامfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ‌ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue40
nlai.contributor.orcid0000-0002-1266-9671


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد