بهرهگیری از تحلیل عاملی در ارائه مدلی از عوامل مدیریت دانش بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
رضایی, فاطمهجعفری, مصطفینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه تعیین عوامل مدیریت دانش بازاریابی در صنعت بانکداری ایران میباشد. از این روی در این مقاله سعی شده است که با مطالعه مدیریت دانش بازاریابی در بین مدیران و معاونین صنعت بانکداری، مدلی مناسب جهت شناسایی عوامل مدیریت دانش بازاریابی ارائه گردد. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه 29 سوالی طراحی و به طور نمونهگیری تصادفی بین بانکهای منطقه 8 تهران توزیع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تای آنها معتبر و قابل استفاده بودند. نتایجاینتحقیق توسط نرمافزار SPSS و لیزرلنشانداد عوامل مدیریت دانش بازاریابیدرصنعت بانکداریایران شامل مشتری خارجی، بازاریابی، فناوری اطلاعات، خلاقیت و نوآوری، حمایت مدیریت ارشد و مشتری داخلی میشود. حمایت مدیریت ارشد اصلیترین عامل و فناوری اطلاعات به عنوان آخرین عامل در پیاده سازی مدیریت دانش بازاریابی در صنعت بانکداری شناخته شد. حمایت مدیریت ارشد به عنوان اولین عامل گویای اهمیت و جایگاه نگرش و دیدگاههای مدیریتی در پیادهسازی مدیریت دانش بازاریابی در صنعت بانکداری را گوشزد مینماید که میتواند شرایط وجود عوامل دیگر را نیز مهیا نموده و موانع و محدودیتها را رفع نماید.
کلید واژگان
مدیریت دانش بازاریابیصنعت بانکداری
تحلیل عاملی
مدیریت
مدیریت بازرگانی- بازاریابی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01




