نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدل افروز, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorطالقانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, حدیثهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:27:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:27:55Z
dc.date.available1399-07-08T20:27:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:27:55Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-11en_US
dc.date.submitted1392-06-20fa_IR
dc.identifier.citationدل افروز, نرگس, طالقانی, محمد, سلطانی, حدیثه. (1393). اثر ویژگی های جمعیّت شناختی و سبک زندگی بر پذیرش نوآوری محصولات جدید. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 3(2), 76-90.fa_IR
dc.identifier.issn2383-2428
dc.identifier.urihttp://www.iauqeshm.ir/article_527068.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88823
dc.description.abstractشرکت ها احساس می­کنند که مجبورند نوآوری را در فواصل مکرّر برای برآوردن تقاضای مربوط به مصرف­کنندگان خود روانه بازار کنند. محصولات جدید اغلب راه خود را برای خریداران پیدا نمی­کنند. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و هدف تحقیق بررسی اثر ویژگی­های جمعیّت شناختی و سبک زندگی بر پذیرش نوآوری محصولات جدیدمی­باشد. طرح تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. داده­ها توسط پژوهشگر به صورت مستقیم از مشتریان به وسیله پرسش نامه گردآوری شده است. جامعه آماری تحقیق محیط دانشگاه، تعداد نمونه 384  نفر از بین اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه های غرب استان مازندران می­باشد. شیوه نمونه گیری به صورت روش نمونه­گیری خوشه­ای و طبقه­ای بوده است. بررسی روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا و پایایی آن از طریق محاسبه ی میانگین آلفای کرونباخ متغیرها که مقدار 842/0 حاصل شد، صورت پذیرفته است. نرم افزار آماری مورد استفاده در این پژوهش نیز SPSSو LISREL برای معادلات ساختاری می­باشد. نتایج تحقیق حاصل حاکی از آن است که ویژگی­هایی جمعیت شناسی سن، جنس، درآمد و اندازه خانواده بر نوگرایی مصرف کننده و پذیرش نوآوری تأثیری ندارند؛ تنها عامل تأثیر گذار تحصیلات می­باشد، به عبارتی تحصیلات بالاتر بر نوگرایی اثر مثبتی دارد. همچنین در این تحقیق تأیید شد که سبک زندگی بر نوگرایی مصرف کننده و بر پذیرش مصرف کننده و نیز نوگرایی مصرف کننده بر پذیرش نوآوری مصرف کننده تأثیر غیر مستقیم و بالایی دارند.fa_IR
dc.format.extent306
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی مدیریت نوینfa_IR
dc.subjectمصرف‌گراییfa_IR
dc.subjectنوگرایی مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectپذیرش مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectسبک زندگی مصرف‌کنندگانfa_IR
dc.titleاثر ویژگی های جمعیّت شناختی و سبک زندگی بر پذیرش نوآوری محصولات جدیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی (تحقیقی)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی(واحد رشت)fa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage76
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد