• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ویژگی های جمعیّت شناختی و سبک زندگی بر پذیرش نوآوری محصولات جدید

    (ندگان)پدیدآور
    دل افروز, نرگسطالقانی, محمدسلطانی, حدیثه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    306.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی (تحقیقی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شرکت ها احساس می­کنند که مجبورند نوآوری را در فواصل مکرّر برای برآوردن تقاضای مربوط به مصرف­کنندگان خود روانه بازار کنند. محصولات جدید اغلب راه خود را برای خریداران پیدا نمی­کنند. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و هدف تحقیق بررسی اثر ویژگی­های جمعیّت شناختی و سبک زندگی بر پذیرش نوآوری محصولات جدیدمی­باشد. طرح تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. داده­ها توسط پژوهشگر به صورت مستقیم از مشتریان به وسیله پرسش نامه گردآوری شده است. جامعه آماری تحقیق محیط دانشگاه، تعداد نمونه 384  نفر از بین اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه های غرب استان مازندران می­باشد. شیوه نمونه گیری به صورت روش نمونه­گیری خوشه­ای و طبقه­ای بوده است. بررسی روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا و پایایی آن از طریق محاسبه ی میانگین آلفای کرونباخ متغیرها که مقدار 842/0 حاصل شد، صورت پذیرفته است. نرم افزار آماری مورد استفاده در این پژوهش نیز SPSSو LISREL برای معادلات ساختاری می­باشد. نتایج تحقیق حاصل حاکی از آن است که ویژگی­هایی جمعیت شناسی سن، جنس، درآمد و اندازه خانواده بر نوگرایی مصرف کننده و پذیرش نوآوری تأثیری ندارند؛ تنها عامل تأثیر گذار تحصیلات می­باشد، به عبارتی تحصیلات بالاتر بر نوگرایی اثر مثبتی دارد. همچنین در این تحقیق تأیید شد که سبک زندگی بر نوگرایی مصرف کننده و بر پذیرش مصرف کننده و نیز نوگرایی مصرف کننده بر پذیرش نوآوری مصرف کننده تأثیر غیر مستقیم و بالایی دارند.
    کلید واژگان
    مصرف‌گرایی
    نوگرایی مصرف کننده
    پذیرش مصرف کننده
    سبک زندگی مصرف‌کنندگان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
    عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی(واحد رشت)
    مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران

    شاپا
    2383-2428
    URI
    http://www.iauqeshm.ir/article_527068.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88823

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب