• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی همسویی استراتژی‌های کسب‌وکار و فناوری اطلاعات در شرکت بیمه البرز

    (ندگان)پدیدآور
    طالقانی, محمدریاضی, سید رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    242.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی (تحقیقی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، شناسایی و ارائه راهکاری مناسب جهت تعیین سطح همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار شرکت سهامی بیمه البرز بود. مدل لوفتمن یکی از مهم‌ترین مدل‌های مطرح در بحث همسویی فنّاوری اطّلاعات و کسب ‌وکار است که عوامل همسویی شناسایی شده در آن، اساس کار این تحقیق را تشکیل می‌دهد. این مدل دارای پنج سطح و هر سطح شامل شش عامل است. به‌منظور شناسایی میزان اهمیّت هر یک از عوامل همسویی، از پرسشنامه‌ی طرّاحی شده توسط لوفتمن استفاده گردید. روش انجام تحقیق، پیمایشی بوده است که مهمترین مزیّت آن قابلیّت تعمیم نتایج به دست آمده می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق نیز برحسب بررسی ادبیّات موضوعی حوزه همسویی تعیین گردیده است. بر این اساس، با بهره‌گیری از مدل لوفتمن برای، تعدادی از مدیران و کارشناسان برنامه‌ریزی سیستم‌های اطلاعاتی و نیز تعدادی از مدیران و کارشناسان کسب‌وکار شرکت بیمه البرز که جامعه آماری 270 نفریاین تحقیق را تشکیل می‌دهند، مد نظر قرار گرفته‌اند. نظر به اینکه تحقیق حاضر در پی تبیین مدل لوفتمن جهت همسو نمودن استراتژی‌های کسب‌وکار و فنّاوری اطّلاعات است، برای تجزیه و تحلیل اطّلاعات حاصل از پرسشنامه به منظور تایید یا رد ابعاد و عوامل مدل تدوین شده، از آزمون t تک نمونه استفاده شده است. بنابر نتایج بدست آمده، با 95 درصد اطمینان می‌توان گفت که کسب‌وکار و فناوری اطلاعات در شرکت بیمه البرز در سطح مطلوبی از همسویی قراردارد.
    کلید واژگان
    راهبرد فنّاوری اطّلاعات
    راهبرد کسب‌وکار
    سنجش همسویی
    همسویی فنّاوری اطّلاعات و کسب ‌و کار

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-02-20
    1392-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی(واحد رشت)
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی(واحد الکترونیک)،تهران، ایران

    شاپا
    2383-2428
    URI
    http://www.iauqeshm.ir/article_527044.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88802

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب