نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالقانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorریاضی, سید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:27:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:27:51Z
dc.date.available1399-07-08T20:27:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:27:51Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-23en_US
dc.date.submitted1392-07-01fa_IR
dc.identifier.citationطالقانی, محمد, ریاضی, سید رضا. (1392). بررسی همسویی استراتژی‌های کسب‌وکار و فناوری اطلاعات در شرکت بیمه البرز. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین, 2(4), 18-30.fa_IR
dc.identifier.issn2383-2428
dc.identifier.urihttp://www.iauqeshm.ir/article_527044.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88802
dc.description.abstractهدف این پژوهش، شناسایی و ارائه راهکاری مناسب جهت تعیین سطح همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار شرکت سهامی بیمه البرز بود. مدل لوفتمن یکی از مهم‌ترین مدل‌های مطرح در بحث همسویی فنّاوری اطّلاعات و کسب ‌وکار است که عوامل همسویی شناسایی شده در آن، اساس کار این تحقیق را تشکیل می‌دهد. این مدل دارای پنج سطح و هر سطح شامل شش عامل است. به‌منظور شناسایی میزان اهمیّت هر یک از عوامل همسویی، از پرسشنامه‌ی طرّاحی شده توسط لوفتمن استفاده گردید. روش انجام تحقیق، پیمایشی بوده است که مهمترین مزیّت آن قابلیّت تعمیم نتایج به دست آمده می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق نیز برحسب بررسی ادبیّات موضوعی حوزه همسویی تعیین گردیده است. بر این اساس، با بهره‌گیری از مدل لوفتمن برای، تعدادی از مدیران و کارشناسان برنامه‌ریزی سیستم‌های اطلاعاتی و نیز تعدادی از مدیران و کارشناسان کسب‌وکار شرکت بیمه البرز که جامعه آماری 270 نفریاین تحقیق را تشکیل می‌دهند، مد نظر قرار گرفته‌اند. نظر به اینکه تحقیق حاضر در پی تبیین مدل لوفتمن جهت همسو نمودن استراتژی‌های کسب‌وکار و فنّاوری اطّلاعات است، برای تجزیه و تحلیل اطّلاعات حاصل از پرسشنامه به منظور تایید یا رد ابعاد و عوامل مدل تدوین شده، از آزمون t تک نمونه استفاده شده است. بنابر نتایج بدست آمده، با 95 درصد اطمینان می‌توان گفت که کسب‌وکار و فناوری اطلاعات در شرکت بیمه البرز در سطح مطلوبی از همسویی قراردارد.fa_IR
dc.format.extent242
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی مدیریت نوینfa_IR
dc.subjectراهبرد فنّاوری اطّلاعاتfa_IR
dc.subjectراهبرد کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectسنجش همسوییfa_IR
dc.subjectهمسویی فنّاوری اطّلاعات و کسب ‌و کارfa_IR
dc.titleبررسی همسویی استراتژی‌های کسب‌وکار و فناوری اطلاعات در شرکت بیمه البرزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی (تحقیقی)fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی(واحد رشت)fa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی(واحد الکترونیک)،تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage18
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد