نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسهرابی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorدرتاج, فریبرزfa_IR
dc.contributor.authorلطفی عظیمی, افسانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:26:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:26:06Z
dc.date.available1399-07-08T20:26:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:26:06Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-29en_US
dc.date.submitted1399-01-10fa_IR
dc.identifier.citationسهرابی, زهرا, درتاج, فریبرز, لطفی عظیمی, افسانه. (1399). اثربخشی آموزش خود دلگرم سازی مبتنی بر نظریه آدلر بر خودکارآمدی تصوری و بهزیستی روان‌شناختی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 14(50), 37-55. doi: 10.22034/jiera.2020.213280.2180fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.213280.2180
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_110887.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88131
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف آموزش خود دلگرم‌سازی مبتنی بر نظریه آدلر بر خودکارآمدی تصوری و بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی و طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و پیگیری 6 ماهه با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه‌ دوم مدارس دولتی شهر تهران بود که در سال 98-1397 مشغول به تحصیل بودند. نمونه‌ی این پژوهش شامل 60 نفر (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه کنترل) بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند و سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه‌ی 90 دقیقه‌ای (هفته‌ای یک جلسه) تحت آموزش خود ‌دلگرم ‌سازی قرار گرفتند و گروه کنترل نیز هیچ آموزشی دریافت نکرد. ابزار استفاده ‌شده در این پژوهش شامل مقیاس خودکارآمدی تصوری دانش‌آموزان جینک و مورگان (1999) و مقیاس بهزیستی روان‌شناختی ریف (1989) بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش تحلیل اندازه‌گیری مکرر استفاده شد. نتایج تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها نشان داد که آموزش خود دلگرم‌ سازی باعث افزایش خودکارآمدی تصوری (01/0 >P ) و بهزیستی روان‌شناختی (01/0 >P ) دانش‌آموزان شده است و این تأثیر در بهزیستی روان‌شناختی پس از مرحله پیگیری پایدار مانده است. با توجه به اثربخش بودن این آموزش‌ بر افزایش خودکارآمدی تصوری و بهزیستی روان‌شناختی ارائه‌ی این آموزش‌ برای دانش‌آموزان مفید ارزیابی می‌شود.fa_IR
dc.format.extent503
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.213280.2180
dc.subjectبهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectخود دلگرم سازیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی تصوریfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش خود دلگرم سازی مبتنی بر نظریه آدلر بر خودکارآمدی تصوری و بهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد تمام روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue50
dc.citation.spage37
dc.citation.epage55


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد