نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجواهری کاشانی, محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorحسنی در میان, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorنوغانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorمجدی, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:26:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:26:03Z
dc.date.available1399-07-08T20:26:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:26:03Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-07en_US
dc.date.submitted1398-09-16fa_IR
dc.identifier.citationجواهری کاشانی, محمد علی, حسنی در میان, غلامرضا, نوغانی, محسن, مجدی, علی اکبر. (1399). «بررسی جامعه‌شناختی تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر الگوی مصرف معلمان شهر تهران ». نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 14, 33-33. doi: 10.22034/jiera.2020.210819.2160fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.210819.2160
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_109768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88114
dc.description.abstractچکیده<br /> معلمان بنا به نظر اندیشمندان علوم اجتماعی، و مطابق با اسناد تعلیم و تربیت نقش مهمی در بازتولید الگویی دارند. در تحقیق حاضر، واکاوی الگوهای مصرفی در بین معلمان به جهت تاثیر بازتولید فرهنگی و انتقال نسلی تدارک دیده شد. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری داده ها کمی و از نظر نوع هدف کاربردی ونیز، شیوه اجرایی آن از نوع کمی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان موظف(تعداد35797نفر)شاغل در مدارس دوره‌های ابتدایی و متوسطه شهر تهران 98-1397که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای، تعداد400نفر به‌عنوان نمونه آماری برای اجرای پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با تعداد38 سوال انتخاب شد، ضریب آلفای کرونباخ70% به دست آمد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری رگرسیون، تحلیل واریانس وتحلیل مسیر با کمک نرم افزارspss صورت گرفت. یافته‌ های تحقیق نشان داد: سرمایۀ اجتماعی با 25/0 بیشترین شدت تأثیر بر الگوی مصرف معلمان بر اساس الگوی نهایی وبلن داشته است. همچنین متغیر سرمایۀ اجتماعی با الگوی مصرف نهایی همبستگی دارند. ضریب تعیین تعدیل‌شده مطابق با نوع الگوی مصرف نهایی(وبلن) معادل 263/0 و سطح الگوی مصرف مصادره نهایی(دانلئویی) معادل 27/0 بوسیله متغیرهای مستقل تبیین می‌شوند. نتایج تحقیق حاکی از آن است الگوی مصرف در بین معلمان شهر تهران با سرمایه اجتماعی و ابعاد سه گانه آن نسبت معکوس دارد و ازمیان عوامل زمینه ای سن و جنس با مصرف نهایی و مقطع تدریس و تاهل با مصرف مصادره نهایی رابطه معناداری وجود دارد. <br /> <br /> کلید واژگان: الگوی مصرف نهایی (وبلن)، الگوی مصرف مصادره نهایی (دانلئویی)، سرمایه اجتماعی.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.210819.2160
dc.subjectالگوی مصرف نهایی (وبلن)fa_IR
dc.subjectالگوی مصرف مصادره نهایی (دانلئویی)fa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.title«بررسی جامعه‌شناختی تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر الگوی مصرف معلمان شهر تهران »fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصادی توسعه دانشگاه فردوسی مشهد .fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد یار دانشگاه فردوسی مشهد گروه علوم اجتماعیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه فردوسی مشهد گروه علوم اجتماعیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد یار دانشگاه فردوسی مشهد گروه علوم اجتماعیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.spage33
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد