| dc.contributor.author | معتمدی, عبدالله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:52Z | |
| dc.date.issued | 2010-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-03-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | معتمدی, عبدالله. (1389). شناسایی نیازهای آموزشی زنان نوسواد نهضت سوادآموزی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 4(9), 97-116. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_83267.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88047 | |
| dc.description.abstract | نیازسنجی مطالعهای است که طی آن اطلاعاتی برای برآورد نیازهای یک گروه، جامعۀ یا سازمان جمعآوری میشود و نیازسنجی آموزشی میتواند به برنامهریزی درسی، شناسایی مشکلات افراد، اندازهگیری یادگیری فراگیران، پاسخگو کردن، بهبود فعالیتها یا ارائه بازخورد به افراد و مداخلة آموزشی کمک کند .در این تحقیق با استفاده از برخی تکنیک های عمده نیازسنجی یعنی تکنیک دلفای، مصاحبه چهره به چهره و بارش مغزی و انتخاب نمونه هایی از جامعۀ آموزشیاران، کارشناسان و نوسوادان تلاش شد تا تنوع نیازهای آموزشی نوسوادان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی مشخص شود. در مجموع 46 نیاز فرهنگی و 54 نیاز اجتماعی توسط گروههای مختلفی مطرح شد. تحلیل اولویتبندی آموزشیاران، کارشناسان و سوادآموزان از نیازهای فرهنگی و اجتماعی نشان داد که بین نظر این سه گروه تفاوت معنیداری وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 603 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | نیازسنجی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | آموزشیاران | fa_IR |
| dc.subject | نیاز فرهنگی | fa_IR |
| dc.subject | نیازاجتماعی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی نیازهای آموزشی زنان نوسواد نهضت سوادآموزی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علامه طبا طبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 116 | |