تبیین نقش عزت نفس و پیشینۀ تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
تولیتی, زهراساداتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدههدف از پژوهش حاضر تبیین نقش عزت نفس و پیشینۀ تحصیلی در عملکرد تحصیلی است. به همینمنظور از میان دانشجویان دانشگاههای شهر تهران، 522 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفی انتخابفام وتیلور ( 1999 ) و پرسشنامه (EPT) شدند. ابزار پژوهش در این مقاله پرسشنامه عملکرد تحصیلیعزتنفس آیزنک است. همچنین از میانگین نمرات ترم قبل دانشجویان به عنوان شاخص پیشینهنشان داد که: رابطۀ معنادار و SPSS تحصیلی استفاده شد. تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزارمنفی بین عزتنفس وعملکرد تحصیلی و پیشینۀ تحصیلی و عملکرد تحصیلی وجود دارد؛ همچنینجنسیت در رابطه بین عزتنفس و پیشینۀ تحصیلی با عملکرد تحصیلی، تأثیرگذار نیست و وجود رابطهمعنادار بین عزت نفس و زیرمقیاسهای عملکرد تحصیلی تأیید شد.
کلید واژگان
عزت نفسپیشینه تحصیلی
عملکردتحصیلی
جنسیت
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01




