نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریعتمدار, آسیهfa_IR
dc.contributor.authorامینی, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:30Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:30Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-13en_US
dc.date.submitted1396-07-21fa_IR
dc.identifier.citationشریعتمدار, آسیه, امینی, آرزو. (1397). اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر عزت‌نفس دانش‌آموزان دبستانی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(41), 151-164. doi: 10.22034/jiera.2018.64744fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2018.64744
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_64744.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87926
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر عزت‌نفس دانش‌آموزان دبستانی با استفاده از طرح تجربی تک موردی با پیگیری یک‌ماهه صورت گرفت. بدین منظور از جامعه­ی دانش‌آموزان دختر پایه­ی سوم دبستان­های دولتی واقع در منطقه 6 شهر تهران، تعداد سه نفر از آن‌ها که عزت‌نفس ضعیف یا متوسط داشتند، با توجه به ملاک‌های ورود، انتخاب شدند و مداخلات معنوی را به مدت 13 جلسه دریافت کردند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه­ی عزت‌نفس آلیس پوپ (1989) استفاده شد و داده­ها به روش تحلیل نگاره­ای و تعیین درصد بهبودی عزت‌نفس مورد تحلیل قرار گرفتند. در پایان مداخلات، نتایج حاصل از درصد بهبودی عزت‌نفس هر سه مراجع نشان‌دهنده‌ی افزایش معنادار نمرات آن­ها در بُعد عزت‌نفس اجتماعی و عمومی بود. نمرات شرکت‌کنندگان به ترتیب در سه بُعد عزت‌نفس جسمی، تحصیلی و خانوادگی نیز پس از مداخلات افزایش یافت که نشان‌دهنده‌ی تأثیر مثبت آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب است. بر اساس نتایج می­توان گفت، آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر ابعاد مختلف عزت‌نفس تأثیرگذار بوده و عزت‌نفس اجتماعی و عمومی شرکت‌کنندگان را به‌صورت معناداری افزایش داده است.fa_IR
dc.format.extent564
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2018.64744
dc.subjectمفاهیم معنویfa_IR
dc.subjectعزت‌نفسfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دبستانیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر عزت‌نفس دانش‌آموزان دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مشاوره، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue41
dc.citation.spage151
dc.citation.epage164


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد