• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 6, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 6, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی نظام ارزشیابی عملکرد آموزشی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ‏ای

    (ندگان)پدیدآور
    عبداللهی, بیژن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    226.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف اصلی مقاله، طراحی نظام ارزشیابی عملکرد آموزشی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفهای بـوده است. جامع ۀ آماری استادان، کارشناسان، مدیران و مربیان مرکز تربیت مربی کـرج بودنـد کـه بـا روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. دادههای لازم از اسناد مکتوب، پرسشنامۀ محققسـاخته و گـروه متمرکز جمعآوری شد. پرسشنامه با استفاده از ادبیات و تجربیات سازمانهای آموزشـی طراحـی شـد . برای روایی پرسشنامهها از روشهای روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شده اسـت . بـرای بـرآورد ضریب پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. بـرای اعتباربخشـی و تحلیـل داده هـا از روشهای ترکیبی کیفی و کمی و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج حاکی از این است که نقشها و مسئولیتهای شغلی مربیان شامل: مهارتهای عرضـ ۀ مطالـب درسـی در کـلاس و کارگـاه ، مهارتهای مدیریتی و سازماندهی محیط یادگیری، مهارتهای ارزشـیابی یـادگیری ، دانـش محتـوایی ، مهارتهای طراحی یا برنامهریزی تدریس، توانایی ایجاد انگیـزه در فراگیـران و مهـارت هـای ارتبـاطی میشود. شاخصهای ارزشیابی عملکرد آموزشی مربیان نیز اعتباریابی شدند. منابع چندگانـه ارزشـیابی مورد تأیید واقع شد که این منابع عبارتاند از : نظرخواهی از فراگیران، خود ارزشیابی مربی، ارزشـیابی توسط مدیر، ارزشیابی توسط ناظر آموزشی، بررسی آثار علمی و ارزشـیابی میـزان یـادگیری فراگیـران . برای ارزشیابی عملکرد آموزشی ابزارهای: پرسشنام ۀ ارزشیابی فراگیران از کیفیت آموزشـی، پرسشـنام ۀ ارزشیابی مدیر از عملکرد آموزشی مربیان، برگ ۀ مشاهده از کلاس و کارگاه و پرسشنام ۀ خود ارزشیابی مربی طراحی شد.
    کلید واژگان
    نظام ارزشیابی عملکرد آموزشی مربیان
    سازمان فنی و حرفـه ای
    مرکـز تربیـت مربـی کرج
    ارزشیابی مربی

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2012-08-22
    1391-06-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2383-1324
    URI
    http://www.jiera.ir/article_53138.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87693

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب